ФОРМУВАННЯ ОРФОЕПІЧНИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Автор(и)

  • L. P. Sheremeta Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6567-0484

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.11004

Ключові слова:

орфоепічні вміння і навички, система вправ, методи навчання, вимова, українська мова як іноземна

Анотація

У статті представлена система методичної роботи над формуванням в іноземних студентів-медиків орфоепічних умінь і навичок. Окреслено зміст навчання української мови, визначено найпоширеніші орфоепічні помилки і фонетичні порушення у їх вимові. Охарактеризовано шляхи формування відповідних умінь і навичок. Розроблено систему тренувальних вправ для формування орфоепічної грамотності студентів-іноземців. Обґрунтовано, що система навчання української мови як іноземної передбачає засвоєння мовно-мовленнєвих знань та формування комунікативних умінь та навичок, актуальних для послуговування в україномовному середовищі. Доведено, що формування української мовленнєвої компетенції студентів-іноземців відбувається на основі мовної підготовки, що включає в себе вільне володіння професійною лексикою та обмін знаннями з медичних предметів, обговорення тем, дискутування з їх приводу. Проаналізовані основні аспекти формування орфоепічних умінь і навичок сприятимуть оптимізації процесу навчання іноземних студентів у закладах вищої освіти України та можуть бути використані при подальшій розробці нових методик оцінювання рівня професійної підготовки майбутніх працівників медичного профілю.

Посилання

Bieliaiev, О.М. (1981). Suchasnyi urok ukrainskoi movy [Modern lesson in Ukrainian language]. Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Vasylenko, N.V. Navchalna model postanovky artykuliatsii ukrainskykh fonem arabskym studentam [Training model of formulating articulation of Ukrainian phonemes to Arab students]. Naukovi zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M.P. Drahomanova. Seriia: Pedahohichni nauky – Scientific notes of the National Pedagogical Dragomanov University. Series: Pedagogical sciences, 67, 58-66 [in Ukrainian].

Kontseptsii movnoi osvity inozemtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Concepts of language education of foreigners in higher educational institutions of Ukraine]. Retrieved from: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/5396 [in Ukrainian].

Melkumova, T.V. (2012). Formuvannia fonetyko-orfoepichnoi kompetentsii studentiv pry vyvchenni ukrainskoi movy yak inozemnoi [Formation of phonetic-orthoepic competence of students in the process of studying Ukrainian language as foreign]. Filolohichni studii – Philological studios, 7, 2, 292-298 [in Ukrainian].

Ukrainska mova yak inozemna [Ukrainian language as foreign]. (2017). Ternopil [in Ukrainian].

Ukrainska mova yak inozemna: Robocha prohrama dlia inozemnykh studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MOZ Ukrainy. Haluz znan: 22 “Okhorona zdorovia” [Ukrainian Language as Foreign: Syllabus for foreign students of higher educational institutions of Ministry of Health of Ukraine. Branch of knowledge 22 “Health Care”]. Ternopil. Retrieved from: https://moodle.tdmu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=152209 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-02

Як цитувати

Sheremeta, L. P. (2020). ФОРМУВАННЯ ОРФОЕПІЧНИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ. Медична освіта, (1), 112–116. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.11004

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ