МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

  • V. M. Sinyshina Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0002-7993-1638

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10998

Ключові слова:

професійна підготовка, заклад вищої освіти, методологічний підхід, студенти, майбутні практичні психологи

Анотація

У статті аргументовано, що професійна підготовка майбутніх практичних психологів передбачає врахування різних методологічних підходів до організації освітнього процесу в закладах вищої освіти, які збагачують методологічну свідомість фахівця знаннями професійно-спрямованих наук та сприяють його пристосуванню до специфіки вищої освіти. Обґрунтування методологічних підходів дозволило встановити причинно-наслідкові зв’язки між педагогічними явищами і процесами та визначити з них найбільш значущі для дієвого розвʼязання проблем, які мають місце в підготовці практичних психологів.

До основних методологічних підходів, яких необхідно дотримуватися у професійній підготовці студентів-психологів, віднесено системно-науковий, синергетичний, тезаурусний, комплексний, гуманістичний, компетентнісний, особистісно орієнтований, діяльнісний, праксеологічний, аксіологічний, акмеологічний та ін. Доведено, що структуровані таким чином підходи дали змогу викладачу-досліднику мисленнєво розібратися в організації власної професійної діяльності й практично зреалізувати в навчанні студентів оперативно осмислені освітні дії та педагогічні вчинки; сприяли визначенню стратегії професійної підготовки практичних психологів і найбільш цілісному отриманню студентами об’єктивно неупереджених, професійно значущих знань, умінь та навичок. У межах зазначених підходів акцентовано увагу на важливості відтворення у змісті освіти цілісного образу людини як біопсихосоціальної системи та активно-творчих можливостей студента з його прагненням реалізувати себе на засадах любові до людини та в інтересах суспільства.

Посилання

Rebukha, L.Z. (2018). Metodolohichni pidhody do fundamentalizatsii profesiinoi osvity maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv [Methodological approaches to the fundamentalisation of the professional education of future social workers]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.O. Sukhomlynskoho. Ser.: Pedagogichni nauky ‒ Scientific Bulletin of the Mykolayiv National University named after V.O. Sukhomlynskyi. Ser.: Pedagogical Sciences, 2, 3 (62), 258-262 [in Ukrainian].

Kharchenko, O.I. Porivialna kharakterystyka metodo­lohichnykh pidkhodiv v sotsiolohichnykh doslidzhenniakh [Comparative characteristics of methodological approaches in sociological research]. Retrieved from: http://www.socd.univ.kiev.ua/ru/library/porivnyalnaharakteristika-metodologichnih-pidhodiv-u-sociologichnih-doslidzhennyah [in Ukrainian].

Shandruk, S.K. (2016). Psykholohichni zasady rozvytku profesiinykh tvorchykh zdibnostei maibutnikh practychnykh psykholohiv [Psychological principles of development of professional creative abilities of future practical psychologists]. Doctor's thesis. Ternopil [in Ukrainian].

Yarkho, T.O. (2013). Fundamentalizatsiia profesiinoi pidhotovky v tekhnichnomu VNZ yak osnova metodolohii kompetentnisnoho pidkhodu u suchasnii inzhenernii osviti [Fundamentalization of professional training in a technical university as the basis of a methodology of competence approach in modern engineering education]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy – Modern Information Technologies and Innovative Teaching Methods in the Training of Specialists: Methodology, Theory, Experience, Problems, 36, 496-500 [in Ukrainian].

Melnychuk, I., Rebukha, L., Zavgorodnia, T., & Bloshchynskyi, I. (2018). Strategic significance of English in self-education of the students of socio-humanitarian specialities for fundamentalization of university education. Modern Journal of Language Teaching Methods, 8 (11), 712-720.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-02

Як цитувати

Sinyshina, V. M. (2020). МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ. Медична освіта, (1), 77–81. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10998

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ