РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ В ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • O. V. Nazaruk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7158-251X

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10995

Ключові слова:

пізнавальна активність, методи пізнавальної активності, іноземні студенти, українська мова, майбутні лікарі

Анотація

У статті розкрито та теоретично обґрунтовано ефективність використання методів пізнавальної активності на практичних заняттях української мови як іноземної. Подано трактування методів пізнавальної активності на основі узагальнення визначень деяких дослідників. Проведено опитування серед викладачів кафедри, які викладають українську мову в іноземних студентів Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського. На основі поставленого запитання «Які методи найбільш ефективні для розвитку пізнавальної активності іноземних студентів?» з’ясувалось, що найчастіше у своїй професійній діяльності викладачі застосовують метод ситуативного моделювання, який передбачає створення різних нестандартних ситуацій та використання ігор навчальної та професійної спрямованості, в яких студенти розвивають уяву і креативне мислення. Також евристичний метод – що спонукає студентів до самостійної пошукової діяльності, оволодіння прийомами активного мовленнєвого спілкування, постановки й вирішення навчальних проблем. У статті розглянуто ще такі методи пізнавальної активності, як: інформаційно-розвивальний метод, практичні методи, діалогічні методи, метод ділової гри, комунікативний метод, метод стимулювання, репродуктивний метод, бінарний метод, метод аналізу відеоматеріалів, метод контролю, метод демонстрування та метод «Мікрофон». Проведене дослідження свідчить, що всіма можливими способами потрібно розвивати в іноземних студентів прагнення до знань, вмінь та практичних навичок. Адже кожен студент – це неповторна індивідуальність, що потребує до себе особливого ставлення у процесі навчальної діяльності. Також для ефективного розвитку пізнавальної активності іноземних студентів на заняттях української мови необхідне комплексне застосування найбільш ефективних методів пізнавальної активності.

Посилання

Vygotskyy, L.S. (1991). Pedagogicheskaya psykhologyia [Pedagogical psychology]. Moscow: Pedagogika [in Russian].

Pometun, O.I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of the interactive learning]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Fitsula, M.M. Pedahohika. Posibnyk [Pedagogy. Tutorial]. Kyiv [in Ukrainian].

Chaika, V.M. (2011). Osnovy dydaktyky: navchalnyi posibnyk [Fundamentals of didactics: tutorial]. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-02

Як цитувати

Nazaruk, O. V. (2020). РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ В ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Медична освіта, (1), 62–66. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10995

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ