ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ПРАКТИЧНО ОРІЄНТОВАНОЇ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕРША МЕДИЧНА ДОПОМОГА З ОЗНАЙОМЧОЮ МЕДИЧНОЮ ПРАКТИКОЮ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

Автор(и)

  • V. P. Andryushchenko Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • V. V. Vashchuk Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • T. P. Kyryk Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • M. I. Kushnirchuk Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.10981

Ключові слова:

серцево-легенева реанімація, навчання, студенти-фармацевти

Анотація

Рання серцево-легенева реанімація та швидка дефібриляція забезпечують виживання пацієнтів при раптовій зупинці кровообігу, а значна частина потерпілих, що потребує невідкладної медичної допомоги, гине через її несвоєчасність або неадекватність. Відомим є факт, що відсутність допомоги постраждалим протягом першої години після отримання травми збільшує кількість смертельних вислідів на 30 %, а затримка допомоги понад 3 год завершується летальністю понад 60 % потерпілих. Саме своєчасність та якість першої долікарської допомоги при різних захворюваннях, травматичних ушкодженнях, нещасних випадках, отруєннях тощо є визначальними для збереження здоров’я і життя потерпілого. Як свідчать результати численних досліджень, проведених під патронатом Всесвітньої організації охорони здоров’я, близько 20 % загиблих внаслідок травм та нещасних випадків у мирний час могли б бути врятованими за умови вчасного та якісного надання першої долікарської допомоги. Існуюче законодавство в Україні передбачає кримінальне переслідування медичного працівника за ненадання допомоги потерпілому, що перебуває в небезпечному для життя стані. У звʼязку з цим базова серцево-легенева реанімація – одна з основних практичних навичок, яку повинен опанувати студент, що здобуває освіту за спеціальністю «Фармація», під час вивчення навчальної дисципліни «Перша долікарська допомога з ознайомчою медичною практикою», підготовки фахівців магістерського рівня. Кожний студент зобов’язаний вміти надавати невідкладну медичну допомогу хворому незалежно від причини виникнення термінального стану, на основі сучасних стандартів та міжнародних протоколів. На сьогодні в царині реанімато­логії існує вагома доказова база щодо проведення серцево-легеневої реанімації, на яку, безумовно, необхідно спиратися в процесі навчання студентів фармацевтичного факультету. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-15

Як цитувати

Andryushchenko, V. P., Vashchuk, V. V., Kyryk, T. P., & Kushnirchuk, M. I. (2020). ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ПРАКТИЧНО ОРІЄНТОВАНОЇ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕРША МЕДИЧНА ДОПОМОГА З ОЗНАЙОМЧОЮ МЕДИЧНОЮ ПРАКТИКОЮ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ. Медична освіта, (3), 17–20. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.10981

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ