АКАДЕМІЧНИЙ ПЛАГІАТ: ВПЛИВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ НА ЯКІСТЬ ВИЩОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • L. S. Logoyda ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України» https://orcid.org/0000-0002-5252-8806

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10647

Ключові слова:

академічна доброчесність, академічний плагіат, фармацевтична освіта

Анотація

У статті висвітлено шляхи вирішення основних проблем, з якими стикаються викладачі та студенти щодо академічного плагіату у вищій фармацевтичній освіті. Розвиток інформаційних технологій, глобалізаційні процеси в освіті, полегшення доступу до значного масиву даних, науково-дослідницьких робіт і публікацій актуалізували необхідність формулювання і дотримання морально-етичних принципів щодо порядку використання інформації в академічній сфері.

Концепція академічної доброчесності в цивілізованому світі жодною мірою не є міфічною, це радше дієвий інструмент забезпечення і посилення якості вищої освіти. Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України розробив внутрішній кодекс честі. Університет прагне створити середовище, яке сприяє навчанню, роботі, впровадженню інновацій, обміну знаннями, інтелектуальному розвитку студентів і працівників, підтримці особливої академічної культури взаємовідносин. Кожен член університетської громади, дотримуючись норм даного Кодексу, робить безпосередньо свій безцінний внесок у розвиток всього університету. Завданням Кодексу є створення сприятливих умов для забезпечення ефективного виконання членами університетської спільноти своїх обовʼязків, що ґрунтуються на принципах високої суспільної моралі та культури; формування свідомої морально-правової позиції взаємостосунків учасників освітнього процесу; зростання та зміцнення позитивного іміджу Університету як науково-освітньої організації інноваційного спрямування. Пріоритетним зав­данням Університету є формування відповідальної особистості, здатної творчо мислити та самостійно вирішувати світоглядні і професійні завдання, бути готовою до життя і діяльності у сучасному полікультурному середовищі. Починаючи з наступного навчального року, до навчальних планів підготовки студентів спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація» доцільно включити дисципліну «Основи академічної доброчесності», з розглядом сутності та принципів академічної доброчесності, а також загальних підходів до написання та захисту різних видів наукових студентських робіт з дотриманням вимог щодо перевірки на плагіат. Зазначена дисципліна має стати основою блоку дисциплін щодо проведення наукових досліджень (з урахуванням ОКР, фахової спрямованості, академічної мобільності тощо). Водночас доречно розробити Кодекс академічної доброчесності, що спиратиметься на власні традиції та багаторічний досвід університету, високі стандарти у сфері вищої освіти. Запорукою реалізації Кодексу стане підписання декларацій академічної доброчесності викладачами і студентами.

У підготовці студентів, інтегруючи закони та методи багатьох наук, відіграє важливу роль дисципліна «Основи академічної доброчесності». Цей предмет повинен стати основою блоку предметів для проведення наукових досліджень (з урахуванням освітньо-кваліфікаційного рівня, професійної орієнтації, академічної мобільності тощо). Дотримання певних етичних принципів та цінностей сприятиме забезпеченню високої якості вищої освіти, підготовці висококваліфікованих магістрів фармації, які будуть конкурентоспроможними на ринку праці не лише в Україні, а й за її межами.

Біографія автора

L. S. Logoyda, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

ResearcherID P-2227-2016

Scopus author ID 57188934291

Посилання

(2016). Pres-konferentsiia shchodo akademichnoi dobrochesnosti [Press Conference on Academic Integrity]. Kyiv. Retrieved from: http://osvita.ua/vnz/50440/.

Finikov, T.V., & Artiukhova, A.Ye. (Eds.). (2016). Akademichna dobrochesnit: hlobalnyi kontekst ta natsionalna potreba. Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu [Academic Virtue: A Global Context and National Need. Academic Honesty as a Basis for Sustainable University Development]. Mizhnarod. blahod. Fond “Mizhnarod. fond. doslidzh. osvit. polityky”. Kyiv: Takson [in Ukrainian].

Rahman, M.S., Babar, A., Patel, N.K., & Plako­giannis, F.M. (1990). Medicament release from ointment bases: V. Naproxen in-vitro release and in-vivo percutaneous absorp­tion in rabbits. Drug Dev. Ind. Pharm, 16 (4), 651-672.

Panagopoulou, A., & Georgarakis, M. (1990). Effect of compression and diluent on drug release from mastix matrix tablets. A statistical analysis. Drug Dev. Ind. Pharm, 16 (4), 637-649.

Strengthening Academic Integrity in Ukrainian Higher Education Program (SAIUP) 2015-2019, Program Description. Retrieved from: http://lawfaculty.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/04/SAIUP-Program-Description-2016- 2019_UKR_final.pdf.

The Bucharest Declaration concerning Ethical Values and Principles for Higher Education in the Europe Region. Retrieved from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03797720500083922?journalCode=chee20.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-03

Як цитувати

Logoyda, L. S. (2019). АКАДЕМІЧНИЙ ПЛАГІАТ: ВПЛИВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ НА ЯКІСТЬ ВИЩОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (3), 44–51. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10647

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ