ЗАСВОЄННЯ СТУДЕНТАМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ПРИ ВИВЧЕННІ ПЕДІАТРІЇ

Автор(и)

  • N. Y. Sherbatyuk ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
  • I. M. Horishnyi ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
  • I. B. Chornomudz ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10645

Ключові слова:

вікові періоди, алгоритм, практичні навички

Анотація

У статті проаналізовано особливості засвоєння практичних  навичок при вивченні педіатрії. Звертається увага на специфіку самого об’єкта пізнання – здорову та хвору дитину у різні вікові періоди. Запропонований алгоритм пізнання: «Знаю – розумію – бачив – робив – вмію». Підкреслена роль активної позиції студента в навчальному процесі. Студент, спостерігаючи за роботою викладача під час навчально-лікувального процесу, вчиться мистецтва спілкування з батьками хворої дитини та налагоджування контакту між лікарем та дитиною. Така практика дає можливість студенту втілювати складову алгоритму «бачив». В усіх нових навчальних програмах акцент робиться на самостійній роботі студента. Але ця складова навчального процесу буде ефективною для студента лише при умові достатнього багажу знань. Для цього доцільно проводити практичні заняття в клініці методами рольової гри чи дискусії малими групами. Приміряючи на себе роль лікаря, студент починає відчувати потребу в удосконаленні своїх знань, з’являється бажання до професійної самореалізації, самоосвіти та саморозвитку. Застосування вищенаведених особливостей дає можливість студенту краще оволодіти практичними навичками та допомагає скласти іспит ОСКІ, а також підготуватися до державного професійно орієнтованого іспиту на 6 курсі.

Посилання

Fedortsiv, O.Ye., Vorontsova, T.O., & Tsidyl­ko, U.M. (2006). Alhorytmy praktychnykh navykiv v pediatrii: Navchalnyi posibnyk [Algorithms of practical skills in pediatrics]. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Nerianov, Yu.M., Boiarska, L.M., & Solodova, I.V. (2005). Deiaki aspekty pidvyshhennia yakosti vykladannia v pediatrii [Some aspects of improving the quality of teaching in pediatrics]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 16-18 [in Ukrainian].

Ivchenko, V.K., Mezhenskyi, P.S., & Shvets, O.I. (2001). Pro deiaki problemy praktychnoi pidhotovky fakhivtsiv [About some problems of practical training of specialists]. Problemy medychnoi nauky ta osvity – Problems of Medical Science and Education, 3, 32-33 [in Ukrainian].

Kovalchuk, L.Ya. (2001). Samostiina robota –nevidiem­nyi element navchannia studentiv [Independent work is an integral element of student learning]. Suchasni aspekty orhanizatsii samostiinoi poza audytornoi roboty studentiv, likariv-interniv, kursantiv. Navch-metod. konf. – Modern aspects of organization of independent work outside the classroom of students, interns, cadets: Materials teaching method. Conf. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Sikorskyi, P.I. (2004). Kredytno-modulna tekhnolohiia navchannia: Navch. Posib. [Credit transfer learning technology]. Vyd-vo Yevropeiskoho universytetu [in Ukrainian].

Fedortsiv, O.Ye., & Kinash, M.I. (2016). Obiektyvnyi strukturovanyi klinichnyi ispyt z propedevtyky pediatrii [Objective structured clinical examination of propaedeutics of pediatrics]. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Ann K. Allen (2012). Research skills for medical students. SAGE Publication Inc.

Dzhon Uyillison (2009). A handbook for research skills development and assessment in the curriculum. Centre for Learning and Professional Development University of Adelaide.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-03

Як цитувати

Sherbatyuk, N. Y., Horishnyi, I. M., & Chornomudz, I. B. (2019). ЗАСВОЄННЯ СТУДЕНТАМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ПРИ ВИВЧЕННІ ПЕДІАТРІЇ. Медична освіта, (3), 35–38. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10645

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ