ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ У КОНТЕКСТІ РЕФОРМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • N. S. Gutor Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9975-8369
  • O. V. Avdeev Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7703-5242
  • I. R. Mitz Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-1971-2801
  • A. B. Boykіv Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9370-1348

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10535

Ключові слова:

удосконалення, компетентність, атестація

Анотація

Робота науково-педагогічних працівників кафедр з підготовки лікарів-стоматологів у світлі змін законодавства є актуальним завданням сьогодення. Підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників шляхом їх участі у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо здійснюється відповідно до річного плану підвищення кваліфікації закладу освіти. Метою викладачів стоматологічного факультету є підготовка до проведення структурованого практичного (клінічного) іспиту як складової ЄДКІ з урахуванням вимог Стандарту вищої освіти другого (магістерського) рівня зі стоматології, зокрема переліку лабораторних та інструментальних методів дослідження, медичних і стоматологічних маніпуляцій. Науковці намагаються викристалізувати у студентів особистості, таланти, інтелектуальні творчі та фізичні здібності, виховати відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору на користь держави України. Отримання якісної освіти спрямоване на високий рівень підготовки фахівців з надання стоматологічної допомоги. Теоретичні знання та практичні навички лікар здатний застосувати у своїй практичній діяльності. Сучасний фахівець повинен відповідати конкурентним умовам сьогодення. На підставі постанови про безперервний професійний розвиток лікарів брати активну участь у тематичних курсах, курсах підвищення кваліфікації, майстер-класах, зʼїздах, конференціях, конгресах та проходити атестацію лікарів.

Посилання

Deiaki pytannia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21 serpnia 2019 r. № 800 [Some issues of professional development of pedagogical and scientific-pedagogical workers: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of August 21, 2019 No. 800]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF [in Ukrainian].

Leskiv, I.M., Zhulkevych, I.V., Halaichuk, I.Y., & Zahurska, N.O. (2014). Novitni vprovadzhennia v pedahohichnyi protses vykladannia radiolohii na tretomu kursi medychnoho fakultetu [The newest introduction to the pedagogical process of teaching radiology in the third year of medical faculty]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 64-66. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.v0i1.3724 [in Ukrainian].

Polozhennia pro systemu bezperervnoho profesiinoho rozvytku fakhivtsiv u sferi okhorony zdorovia, vid 28 bereznia 2018 r. № 302 [Regulations on the system of conti­nuous professional development of healthcare professionals, dated March 28, 2018 No. 302]. Retrieved from: https://moz.gov.ua/uploads/1/9647-pro_20190115_1.pdf [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy [Law of Ukraine On Higher education]. Retrieved from: https://zakon.help/law/1556-VII/edition01.01.2019/ [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Poriadku zdiisnennia yedynoho derzhavnoho kvalifikatsiinoho ispytu dlia zdobuvachiv stupenia vyshchoi osvity “Mahistr” za spetsialnostiamy haluzi znan 22 “Okhorona zdorovia”: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy № 334 vid 28 bereznia 2018 r. [On appro­val of the Procedure for carrying out the uniform state qualification examination for applicants for higher education “Master” in the specialties of the field of know­ledge 22 “Health”: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 334 of March 28, 2018]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/334-2018-%D0%BF» [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity za spetsialnistiu 221 “Stomatolohiia” dlia druhoho mahis­terskoho rivnia vyshchoi osvity: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 24.06.2019 r. № 879 [On approval of the higher education standard in the specialty 221 “Dentistry” for the second master’s degree of higher education: order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 879 of 24.06.2019]. Retrieved from: https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/65042/ [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy. Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR). 2017. № 38-39. St. 380. [On Education: Law of Ukraine. Verkhovna Rada of Ukraine (VRU)]. 2017. No. 38-39. Art. 380.] Retrieved from: https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Stratehiia rozvytku medychnoi osvity v Ukraini [Strategy for the development of medical education in Ukraine]. Retrieved from: https://moz.gov.ua/strategija-rozvitku-medichnoi-osviti [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-12

Як цитувати

Gutor, N. S., Avdeev, O. V., Mitz, I. R., & Boykіv A. B. (2020). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ У КОНТЕКСТІ РЕФОРМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (4), 74–78. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10535

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ