САМООЦІНКА ДИНАМІКИ І СУЧАСНОГО СТАНУ КАДРОВОГО, НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ ЗНАНЬ 22 «ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я» В УКРАЇНСЬКІЙ МЕДИЧНІЙ СТОМАТОЛОГІЧНІЙ АКАДЕМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10163Ключові слова:
якість освіти, якість науково-педагогічного потенціалу, якість навчання, міжнародне визнання, «ТОП-200 Україна»Анотація
Мета роботи ‒ провести самооцінку динаміки і сучасного стану кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення підготовки фахівців галузі знань 22 «Охорона здоров’я» в Українській медичній стоматологічній академії.
Основна частина. Надано результати самооцінки динаміки і сучасного стану кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення підготовки фахівців галузі знань 22 «Охорона здоров’я» в Українській медичній стоматологічній академії. Показано, що об’єктивним показником якості освітньої діяльності є достатньо високе місце, яке академія посідає в незалежному національному рейтингу «ТОП-200 Україна», який щорічно проводиться Центром міжнародних проектів «Євроосвіта» у партнерстві з міжнародною групою експертів IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence. Виявлено позитивну динаміку зростання показника «оцінка якості науково-педагогічного потенціалу» і проаналізовано чинники, які забезпечили цю динаміку в 2018 р.
Висновок. Проведений самоаналіз динаміки і сучасного стану кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення процесу підготовки фахівців галузі знань 22 «Охорона здоров’я» в Українській медичній стоматологічній академії засвідчив, що якість вищої освіти та надання освітніх послуг відповідає державним і міжнародним стандартам, а прийнята «Політика у сфері якості» відповідає вимогам сьогодення і сприяє підтриманню конкурентоспроможності академії на національному та міжнародному рівнях.
Посилання
Materialy konferentsii ministriv osvity Yevropeiskoho prostoru vyshchoi osvity (24-25.05.18, m. Paryzh) [Materials of the Conference of Ministers of Education of the European Higher Education Area (May 24-25, 18, Paris)]. Retrieved from: http://erasmusplus.org.ua/novyny/1791-konferentsiia-ministriv-osvity-yevropeiskoho-prostoru-vyshchoi-osvity-24-250518-m-kyiv.html [in Ukrainian].
Oleksina, N.O., Volosovets, O.P., & Piatnytskyi, Yu.S. (2018). Medychna osvita: vidpovidi na vyklyky suchasnosti [Medical education: answers to the challenges of our time]. Medychna osvita – Medical Education, 2 (78), 36-40 [in Ukrainian].
Zhdan, V.M., Dvornyk, V.M., & Bobyrov, V.M. (2018). Porivnialnyi analiz pokaznykiv yakosti osvitnoi diialnosti VDNZU “UMSA: za 2013 ‒ 2017 rr. [Comparative analysis of the quality indicators of educational activities of the VSNZU “UMSA” for 2013-2017]. Aktualni pytannia kontroliu yakosti osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh: mater. nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uch. Poltava, March 22 [in Ukrainian].
Zhdan, V.M., Bobyrov, V.M., Bilash, S.M., & Bieliaieva, O.M. (2016). Rezultaty zovnishnoho i vnutrishnoho monitorynhu yakosti vyshchoi osvity u VDNZU Ukrainska medychna stomatolohichna akademiia za 2015 kalendarnyi rik [Results of external and internal monitoring of the quality of higher education at VDNZU “Ukrainian Medical Dentistry Academy” for the calendar year 2015]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 93-97 [in Ukrainian]
Reitynh universytetiv “TOP-200 Ukraina” 2014 roku [The rating of universities “TOP 200 Ukraine” in 2014]. Retrieved from: http://osvita.ua/vnz/rating/41406/[in Ukrainian].
Reitynh universytetiv “TOP-200 Ukraina” 2015 roku [The rating of universities “TOP 200 Ukraine” in 2015]. Retrieved from: http://osvita.ua/vnz/rating/47049/ [in Ukrainian].
Reitynh universytetiv “TOP-200 Ukraina” 2016 roku [The rating of universities “TOP 200 Ukraine” in 2016]. Retrieved from: https://osvita.ua/vnz/rating/51454/ [in Ukrainian].
Reitynh universytetiv “TOP-200 Ukraina” 2017 roku [The rating of universities “TOP 200 Ukraine” in 2017]. Retrieved from: https://osvita.ua/vnz/rating/55849/ [in Ukrainian].
Reitynh universytetiv “TOP-200 Ukraina” 2018 roku [The rating of universities “TOP 200 Ukraine” in 2018]. Retrieved from: https://osvita.ua/vnz/rating/60985/[in Ukrainian].
Zhdan, V.M., Bobyrov, V.M., & Bilash, S.M. (2017). Suchasne osvitnie seredovyshche vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu yak faktor yoho konkurentospromozhnosti [Modern educational environment of a higher medical educational institution as a factor of its competitiveness]. Medychna osvita – Medical Education, 3 (75), 40-46 [in Ukrainian].
Tumanov, K.M. (2014). Kadrovoye obespecheniye v sisteme strategicheskogo upravleniya kachestvom obrazovaniya v vuze [Personnel provision in the system of strategic management of the quality of education in high school]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya – Modern Problems of Science and Education. Retrieved from: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=15339 [in Russian].
Promoting excellence: standards for medical education and training.pdf. – Retrieved from: https://www.gmc-uk.org/-media/documents/Promoting_excellence_standards_for_medical_education_and_training_0715.pdf_61939165.pdf.
(2007). WFME Global Standards for Quality Improvement in Medical Education. European Specifications. For Basic and Postgraduate Medical Education and Continuing Professional Development. Copenhagen: University of Copenhagen.