ПРАКТИЧНІ НАВИЧКИ ДЛЯ ЛІКАРІВ НА КАФЕДРІ МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ: ОПТИМІЗАЦІЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ

Автор(и)

  • A. O. Volosovets Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • B. I. Slonetsky Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • I. S. Zozulya Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • A. I. Zozulya Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • V. I. Bobrova Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10129

Ключові слова:

практичні навички, навчання, невідкладна допомога

Анотація

Мета роботи – оптимізувати викладання та розподіл алгоритмів виконання практичних навичок лікарями медицини невідкладних станів на догоспітальному та ранньому госпітальному етапах згідно з сучасними стандартами надання невідкладної медичної допомоги.

Основна частина. Для реалізації та адекватного інструментального забезпечення демонстрації та наступного відпрацювання практичних навичок на кафедрі наявні спеціалізовані манекени та обладнання, які дозволяють у повному об’ємі виконувати всі маніпуляції, передбачені алгоритмами надання невідкладної медичної допомоги. Важливим аспектом, завдяки якому кафедра наслідує сучасним міжнародним стандартам надання допомоги, є розподіл викладання практичних навичок надання невідкладної допомоги з урахуванням загальноприйнятих в усьому світі понять BLS (basic life support) та ALS (advanced life support).

Висновок. Оптимізація методики викладання практичних навичок для надання невідкладної медичної допомоги відповідно до сучасних стандартів лікування невідкладних станів збільшує якість надання допомоги та дозволяє зменшити втрати часу на догоспітальному етапі, що здатне значною мірою підвищити виживання та відсоток позитивного прогнозу для пацієнтів з невідкладною медичною патологією.

Посилання

Bobrykova, Yu. Suchasni ta inovatsiini metody vykladannia i navchannia spetsialistiv u vyshchii shkoli [Modern and innovative methods of teaching and training of specialists in high school]. Electronic scientific specialized publication “Adaptive management: theory and practice”, Series “Pedagogy” 4 (7), 50-58 [in Ukrainian].

Volosovets, O.P. (2005). Pytannia yakosti osvity v konteksti vprovadzhennia zasad Bolonskoi deklaratsii u vyshchii medychnii shkoli [Issues of quality of education in the context of implementation of the principles of the Bologna Declaration in the Higher Medical School]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 12-16 [in Ukrainian].

Zozulia, I.S., Zozulia, A.I., & Volosovets, A.O. (2018). Defekty nadannia medychnoyi dopomohy, prychyny ta shlia­khy podolannia [Defects in the provision of medical care, causes and ways of overcoming]. Hostri ta nevidkladni stany v praktytsi likaria – Acute and Emergency Conditions in the Practice of a Doctor, 2-3 (71-72), 59-60 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-13

Як цитувати

Volosovets, A. O., Slonetsky, B. I., Zozulya, I. S., Zozulya, A. I., & Bobrova, V. I. (2019). ПРАКТИЧНІ НАВИЧКИ ДЛЯ ЛІКАРІВ НА КАФЕДРІ МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ: ОПТИМІЗАЦІЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ. Медична освіта, (3), 71–73. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10129

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти