ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ЛОГІЧНИХ ІГОР ПРИ ВИКЛАДАННІ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ У СТРУКТУРІ ДИСЦИПЛІНИ “СІМЕЙНА МЕДИЦИНА”

  • O. O. Khaniukov Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • O. V. Smolyanova Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
Ключові слова: кросворд, студенти, сімейна медицина, невідкладні стани, інноваційні методи навчання

Анотація

Мета роботи – оцінити ефективність використання методу логічних ігор як самостійної роботи студентів під час вивчення дисципліни “Сімейна медицина”.

Основна частина. У дослідженні було використано метод логічних ігор (кросворд) для підготовки до теми “Організація надання невідкладної допомоги в практиці сімейного лікаря. Невідкладна допомога, що надається сімейним лікарем у випадку раптової смерті на догоспітальному етапі” у студентів 6 курсу, що вивчали дисципліну “Сімейна медицина”. У дослідженні взяли участь 56 студентів, які були розподілені на 2 групи: перша (25 студентів) готувалася до заняття, використовуючи лише методичні рекомендації, друга (31 студент) – на додаток до методичних рекомендацій отримала кросворд, складений співробітниками кафедри, який містив  0 питань з відповідної теми. Кросворд було видано за 1 день до теми з метою спрямувати увагу студента на важливі деталі під час підготовки до заняття: етіологію, препарати та їх дозування, особливості ЕКГ. На занятті було роздано кейси за темою з питаннями без запропонованих можливих відповідей. Отримані результати виявили збільшення успішності студентів другої групи порівняно зі студентами першої.

Висновки. Використання методу логічних ігор допомагає, з одного боку, підвищити активну складову навчання та додати позитивних емоцій у навчальний процес. Це, у свою чергу, сприяє кращому засвоєнню отриманих знань. З іншого боку, дана методика сприяє спрямуванню уваги на запам’ятовування важливих у діяльності лікаря термінів і назв лікарських засобів з точним дозуванням.

Посилання

Williams, G.C., Wiener, M.W., Markakis, K.M., Reeve, J., & Deci, E.L. (1994). Medical students’ motivation for internal medicine. Journal of General Internal Medicine, 9 (6), 327-333.

Uzezi, J.G., & Jonah, K.J. (2017). Effectiveness of brain-based learning strategy on students’ academic achievement, attitude, motivation and knowledge retention in electrochemistry. Journal of Education, Society and Behavioural Science, 21 (3), 1-13.

Kusurkar, R.A., & Croiset, G. (2015). Autonomy support for autonomous motivation in medical education. Medical Education Online, 20, 27951. Retriver from: https://doi.org/10.3402/meo.v20.27951.

Martínez, M. I., & Parra, J. F. (2011). Active learning: creating interactive crossword puzzles. EDULEARN11 Proceedings, 5030–5034.

Agarwal, A., & Rao, S.A.M. (2017). Creative pathology teaching with word puzzles until students learn: A study in a medical university. Asian Journal of Research in Medical and Pharmaceutical Sciences, 2 (3), 1-7.

Shah, S., Lynch, L.M.J., & Macias-Moriarity, L.Z. (2010). Crossword puzzles as a tool to enhance learning about anti-ulcer agents. American Journal of Pharmaceutical Education, 74 (7), 117-121.

Gaikwad, N., & Tankhiwale, S. (2012). Crossword puzzles: self-learning tool in pharmacology. Perspectives on Medical Education, 1(5–6), 237–248. https://doi.org/10.1007/s40037-012-0033-0.

Bailey, C.M., Hsu, C.T., & DiCarlo, S.E. (1999). Educational puzzles for understanding gastrointestinal physiology. Advances in Physiology Education, 276 (6), S1-S18. https://doi.org/10.1152/advances.1999.276.6.S1.

Weisskirch, R.S. (2006). An analysis of instructor-created crossword puzzles for student review. College Teaching, 54 (1), 198-202.

Franklin, S., Peat, M., & Lewis, A. (2003). Non-traditional interventions to stimulate discussion: the use of games and puzzles. Journal of Biological Education, 37 (2), 79-84. https://doi.org/10.1080/00219266.2003.9655856.

McKeachie, W.J., & Gibbs, G. (1999). McKeachie’s Teaching Tips: Strategies, Research, and Theory for College and University Teachers (10th edition). Boston: D C Heath & Co.

Gupta, S., Elson, R., & Ostapski, S.A. (2006). The puzzle game: A novel approach to teaching accounting, The Accounting Instructors’ Report, 1-5.

Jaramillo, C.M.Z., Losada, B.M., & Fekula, M.J. (2012). Designing and solving crossword puzzles: Examining efficacy in a classroom exercise. Developments in Business Simulation and Experiential Learning: Proceedings of the Annual ABSEL Conference, 39 (0), 213-222.

Patrick, S., Vishwakarma, K., Giri, V. P., Datta, D., Kumawat, P., Singh, P., & Matreja, P.S. (2018). The usefulness of crossword puzzle as a self-learning tool in pharmacology. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 6 (4), 181-185.

Speers, A.T. (1994). Crossword puzzles: a teaching strategy for critical care nursing. Dimensions of Critical Care Nursing: DCCN, 13 (1), 52-55.

Jhaveri, K.D. (2010). Nephrology crossword: glomerulonephritis. Kidney International, 77 (12), 1141-1142. https://doi.org/10.1038/ki.2010.59.

Опубліковано
2019-05-06
Номер
Розділ
Досвід з організації навчальної роботи