СУТНІСТЬ ЛІКАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • I. T. Pyatnochka ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • S. I. Kornaha ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
Ключові слова: лікар, хірург, професіонал

Анотація

Мета роботи – показати образ справжнього лікаря, зокрема хірурга.

Основна частина. Природа – найкращий лікар, але з роками багато чого змінюється. Значні досягнення сучасної науки, технічний прогрес безперечно ведуть до постійного вдосконалення нових методів дослідження, діагностики та лікування. Підготовка лікарів базується на вивченні фізики і хімії, анатомії та фізіології, оскільки ці науки є вирішальними в подальшій діяльності лікаря. Однак необхідне знання психології. У формуванні світогляду майбутніх лікарів однаково потрібні як знання тіла хворого, так і його психіки. В центрі уваги психології знаходяться питання про взаємовідносини хворого з середовищем лікувального закладу: відносини між лікарем і хворим, медичною сестрою і хворим, тобто лікарем – сестрою – хворим. На підставі висловів видатних людей, корифеїв медицини, пацієнтів, простих людей та власних багаторічних спостережень показано образ справжніх лікарів, якими вони є та якими повинні бути.

Висновки. Робота лікаря, зокрема хірурга, надзвичайно відповідальна і важка, вимагає постійних жертв. Лікар – це запалена свічка: “світячи іншим згоряю сам”. І безліч лікарів залишаються вірними цьому заповіту до останніх хвилин свого життя. Хірургія – це важка робота, це мистецтво, а її виконавець – справжній чарівник, який виваженими, твердими, впевненими рухами повертає найцінніший дар хворому, його життя.

Посилання

Pirogov, N.I., & Danilevskiy, V.Ya. (2004). Voprosy zhizni [Questions of life]. Kharkiv: Fort [in Russian].

Gromashevskiy, L.V. (1965). Obshchaya epidemiologiya. 4 izd. [General epidemiology. 4th ed.]. Moscow: Meditsina [in Russian].

Khardi, I. (1974). Vrach, sestra, bolnoy. Psikhologiya raboty s bolnymi [Doctor, nurse, patient. Psychology of work with patients]. Akademial Kiado, Budapest [in Russian].

Miron, N.I. (2010). Veterinarnaya khirurgiya: Uchebno-metodicheskiy kompleks [Veterinary surgery: Educational and methodical complex]. Gorno-Altaysk: RIO Gorno-Altayskogo gosuniversiteta [in Russian].

Amosov, N.M. (2005). Kratkaya entsiklopediya Amosova [Brief еncyclopedia of Amosov]. Izdatelstvo: AST, Stalker [in Russian].

Kravets, N.M. (2009). Psykholohichni osoblyvosti profesiinoi deformatsii medychnykh pratsivnykiv (khirurhiv) [Psychological features of professional deformation of medical workers (surgeons)]. Naukovyi visnyk – Scientific Herald, 2, 1-14 [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-05-03
Номер
Розділ
Досвід з організації навчальної роботи