КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ВИКЛАДАННЯ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10087Ключові слова:
пропедевтика внутрішньої медицини, компетентність, інтеграція, навички, саморозвитокАнотація
Мета роботи – визначити перспективні шляхи реалізації компетентнісного підходу при викладанні пропедевтики внутрішньої медицини.
Основна частина. Модернізація традиційного навчального процесу на кафедрі пропедевтики внутрішньої медицини вимагає не тільки формування загальних та фахових компетенцій студента, але і перегляду роботи викладача. Розглянуто особистісні характеристики сучасного викладача, основні напрямки його педагогічної діяльності, різні види компетентності та способи досягти їх. Обґрунтовано необхідність розвитку самостійності студентів при оволодінні професійними навичками вже на початковому етапі клінічної підготовки.
Висновки. Компетентнісний підхід до викладання пропедевтики внутрішньої медицини передбачає тісний взаємозв’язок у визначенні і формуванні компетенцій викладача і студента. Вміння ініціювати та забезпечити поступовий самостійний професійний розвиток студента стає базовою складовою професіоналізму викладача.
Посилання
Cate ten, O., & Billett, S. (2014). Competency-based medical education: origins, perspectives and potentialities. Medical Education, 48 (3), 325-332.
Whitcomb, M.E. (2016). Transforming medical education: is competency-based medical education the right approach? Academic Medicine, 91 (5), 618-620.
Cooney, R., Chan, T.M., Gottlieb, M., Abraham, M., Alden, S., Mongelluzzo, J., …Sherbino, J. (2017). Academic primer series: key papers about competency-based medical education. Western Journal of Emergency Medicine, 18 (4), 713-720.
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [The Law of Ukraine on Higher Education of 07.01.2014 No. 1556-VII]. Retrieved from: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-provyschu-osvitu [in Ukrainian].
Filonenko, M.M. (2016). Proektuvannia navchalnykh zaniat u systemi vyshchoi medychnoi osvity na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu [Design of educational studies in higher medical education based on the competence approach]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 47-49 [in Ukrainian].