ЗНАЧЕННЯ ЗАГАЛЬНИХ ТА ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У НАВЧАННІ МАГІСТРІВ У ГАЛУЗІ “СТОМАТОЛОГІЯ” НА КАФЕДРІ ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ ДЗ “ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ”

  • Yu. V. Kozlova Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • M. O. Kornilenko Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • S. I. Hmel’ Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • M. A. Dovgal’ Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • V. V. Koldunov Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • N. S. Trjasak Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • G. A. Klopoc’kyj Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • O. Je. Hudjakov Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • A. Ju. Ljalina Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • G. M. Hmel’-Dunai Державний заклад “Дніпропетровська медична академіяМіністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
Ключові слова: патологічна фізіологія, компетенція, вища медична освіта, магістр, стоматологія

Анотація

Мета роботи – розкриття значення загальних та фахових компетентностей, які є основою нової робочої програми з патологічної фізіології для магістрів у галузі “Стоматологія”.

Основна частина. У статті наведено теоретичний аналіз загальних та фахових компетентностей з патофізіології і встановлено значущість їх впливу на підготовку магістра-стоматолога. Розкрито основні поняття та очікувані результати застосування орієнтовно-компетентнісного навчання. Показано важливість вивчення патологічної фізіології студентами-стоматологами, яка сприяє формуванню аналітичного мислення і сприйняття організму людини як єдиного цілого, розкриває основні поняття “здоров’я” та “хвороба”, встановлює взаємозв’язок між впливом патологічних чинників і захворюваннями, показує зв’язок соматичної патології зі стоматологічною й навпаки.

Висновки. Патофізіологія є міждисциплінарним предметом, що інтегрує теоретичні і клінічні дисципліни, та займає одне з провідних місць серед медичних дисциплін. Застосування компетентнісного підходу у викладанні патологічної фізіології для студентів стоматологічної галузі сприяє підготовці висококваліфікованого, всебічно освіченого компетентного фахівця, який може гармонійно поєднувати та використовувати на практиці всі необхідні знання та вміння.

Посилання

Chan, T., Sebok-Syer, S., Thoma, B., Wise, A., Sherbino, J., & Pusic, M. (2018). Learning analytics in medical education assessment: The past, the present, and the future. AEM Education and Training, 2 (2), 178-187.

Antoniuk, L.L. (2016). Kompetentnisnyi pidhid u vyshhii osviti: svitovyi dosvid [Сompetence approach in higher education: global experience]. Vadym Hetman Institute of higher education, Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

Sapozhnyzhenko, L.V., & Kozlova, Yu.V. (2018). Aktual­ni problemy teoretychnoi ta praktychnoi pidhotov­ky studentiv-medykiv pry vyvchenni tsyklu “Vnutrishnia medytsyna” na 6 kursi [Actual problems of theoretical and practical training of medical students in the study of the cycle “Internal medicine” in the 6th year]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 67-69 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8725.

Mandra, Yu.V. (2013). Vnedrenie kompetentnostnogo podhoda v podgotovku vracha stomatologa [Implementation of a competent approach to the training of a dentist]. Problemy stomatologii – Problems of Dentistry, 1, 71-73 [in Russian].

Trufanova, V.P. (2017). Rol praktychnoho zaniattia u formuvanni profesiinoi kompetentsii likaria za fakhom “Dytiacha Stomatolohiia” [The role of practical training in the formation of the professional competence of a doctor in the specialty “Children’s Dentistry]. Ukrainskyi stomatolohichnyi almanah – Ukrainian Dental Almanac, 2, 71-73 [in Ukrainian].

McFarland, K.K., Nayar, P., Ojha, D., Chandak, A., Gupta, N., & Lange, B. (2016). Impact of community-based dental education on attainment of ADEA competencies: Students self-ratings. Journal of Dental Education, 80 (6), 670-676.

Andrews, E.A. (2017). The future of interprofessional education and practice for dentists and dental education. Journal of Dental Education, 81 (8), 186-192.

Hernández-de-Menéndez, M., & Morales-Menendez, R. (2016). Current trends in competency based education. world journal of engineering and technology. Scientific Research Publishing, 4 (3), 193-199.

Whitney, E.M., Aleksejuniene, J., & Walton, J.N. (2016). Critical thinking disposition and skills in dental students: development and relationship to academic outcomes. Journal of Dental Education, 80 (8), 948-958.

Kulbashna, Ja.A., Gudarian, O.O., Nykonov, V.V., & Idashkina, N.G. (2016). Identyfikatsiia spetsialnykh kompetentnostei mahistra v haluzi stomatolohii: proekt [Identification of specialist skills in the field of dentistry: a project]. Medychni perspektyvy – Medical Perspectives, 4, 23-27 [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Kozlova, Y. V., Kornilenko, M. O., Hmel’, S. I., Dovgal’, M. A., Koldunov, V. V., Trjasak, N. S., Klopoc’kyj, G. A., Hudjakov, O. J., Ljalina, A. J., & Hmel’-Dunai, G. M. (2019). ЗНАЧЕННЯ ЗАГАЛЬНИХ ТА ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У НАВЧАННІ МАГІСТРІВ У ГАЛУЗІ “СТОМАТОЛОГІЯ” НА КАФЕДРІ ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ ДЗ “ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ”. Медична освіта, (1), 13-17. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10076
Номер
Розділ
Вдосконалення вищої медичної освіти