ТРЕНІНГОВИЙ КЛАС МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ ЯК ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ КОМПЛЕКСНОГО РОЗВИТКУ ФАХІВЦЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2312-0967.2025.1.15160Ключові слова:
тренінговий клас, медичні вироби, професійні та особистісні навички, товарознавча експертиза, управління асортиментомАнотація
Мета роботи - теоретичне обґрунтування та аналіз навчального процесу здобуття hard і soft skills під час опанування освітніх компонентів у тренінговому класі медичних товарів у контексті сучасних вимог до фахівців у сфері охорони здоров’я.
Матеріали і методи. Використано законодавчі акти, Стандарти вищої освіти, публікації вітчизняних науковців, публічна інформація на офіційному сайті Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України. З метою реалізації поставленої мети використано контент-аналіз, системно-аналітичний, графічний та метод узагальнення.
Результати й обговорення. Сучасний фахівець у сфері охорони здоров'я повинен володіти не тільки фундаментальними професійними знаннями, а й бути адаптивним, комунікабельним та здатним до аналітичного мислення. Відкриття тренінгового класу медичних товарів стало важливим кроком у здобутті студентами hard та soft skills під час проведення практичних занять на кафедрі управління та економіки фармації з технологією ліків. Під час занять студенти вивчають асортимент медичних виробів, їх характеристики, класифікації та особливості застосування, що сприяє ефективному управлінню асортиментом. Оволодіння алгоритмами використання медичних виробів формує практичний досвід у здобувачів вищої освіти, необхідний для роботи в аптечних та лікувально-профілактичних закладах. Студенти опановують методи оцінки якості продукції відповідно до чинних нормативних документів, стандартів, зокрема Національного класифікатора медичних виробів НК 024:2023. Крім того, практичні заняття сприяють розвитку комунікативних навичок, критичного мислення, вміння працювати в команді та ефективно керувати часом. Таким чином, інтеграція теоретичних знань із практичними завданнями забезпечує комплексну підготовку майбутніх фахівців до професійної діяльності в умовах сучасних викликів.
Висновок. Використання тренінгового класу медичних товарів у навчальному процесі сприяє розвитку фахових компетентностей і гнучких навичок у студентів фармацевтичних та медичних спеціальностей, підвищуючи їхню готовність до реальних професійних викликів. Інтеграція теоретичних знань із практичними завданнями та застосування інноваційних методів навчання дозволяють майбутнім фахівцям ефективно адаптуватися до сучасних умов, включаючи роботу в кризових ситуаціях.
Посилання
Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022-2032 roky : Rozporiadzh. Kab. Ministriv Ukrainy vid 23.02.2022 № 286-r. Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-р#Text
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII : stanom na 5 berez. 2025 r. Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
Standart vyshchoi osvity zi spetsialnosti 226 Farmatsiia, promyslova farmatsiia. Available from: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2024/30-10-2024/226-farmatsiya-promyslova-farmatsiya-mahistr-1540-vid-29-10-2024.pdf
Standart vyshchoi osvity zi spetsialnosti 223 Medsestrynstvo. Available from: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2024/09.07.2024/223-Medsestrynstvo-bakalavr-zminy-973.vid.09.07.2024.pdf
Stalyi rozvytok v okhoroni zdorovia. Navchalnyi posibnyk. [Elektronnyi resurs] : navch. posib. / YuV Antonova-Rafi ta in. Kyiv : KPI im. Ihoria Sikorskoho, 2023. 257 s. Available from: https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/23c785c4-9b9d-4dfb-ad1a-93e9101359da/content
Korda MM, Shulhai AH, Mashtalir AI. Peculiarities of the educational process organization at I. Horbachevsky Ternopil national medical university during the period of martial law. Medychna osvita. 2023;2:44–50. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2023.2.14013 DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14013
Kontseptsiia rozvytku Ternopilskoho natsionalnoho medychnoho universytetu imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy na 2023-2028 roky: skhvaleno vchenoiu radoiu vid 28 lystopada 2023 r. Protokol № 12. Available from: https://drive.google.com/file/d/1Y89VkrDk-QayUBnJIE2t2L0U1mo4goJl/view?usp=drive_link
Fedchyshyn NO, Shulhai A-MA, Krytskyi TI. Digitization in education: present and prospects. Medychna osvita. 2022;2:5–11. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2022.2.13263
Tkachenko IV, Deneka MT, Deshchenko OM. Modern innovative trends in the implementation of soft skills in higher education: prospects and potential. Pedahohichna Akademiia: naukovi zapysky. 2024;6:1-24. DOI: 10.57125/pedacademy.2024.05.29.06 DOI: https://doi.org/10.57125/pedacademy.2024.05.29.06
Lysenko TA. Challenges and prospects of innovative teaching methods in higher education. Innovative development of science, technology and education : Proceedings of the 12th International scientific and practical conference, Vancouver, Canada, 29–31 Aug. 2024:159–63. Available from: http://ir.librarynmu.com/bitstream/123456789/12342/1/Виклики%20та%20перспективи.pdf
Zarichkova MV, Mishyna IY. The study of modern professional competences for pharmaceutical positions that determine the effective activities based on the analysis of opinions of pharmacy professionals. Sotsialna farmatsiia v okhoroni zdorovia. 2024;10(2):63-80. DOI: 10.24959/sphhcj.24.325 DOI: https://doi.org/10.24959/sphhcj.24.325
Shevchuk HY. Formation and development of soft skills as a component of the educational process in higher educational establishments. Perspektyvy ta innovatsii nauky. Ser. Pedahohika, Psykholohiia, Medytsyna. 2024;5(39):624–32. DOI: 10.52058/2786-4952-2024-5(39)-624-632 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-5(39)-624-632
Zviahina H, Pototska O. Obtaining soft skills as a necessary component of education of medical university students. Tsyfrovi transformatsii ta innovatsiini tekhnolohii v ekonomitsi: zb. materialiv mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., m. Lomzha – m. Kharkiv, 14–15 berez. 2024 r. Lomzha: MAPN, 2024, Ch.1. 197–201. Available from: http://dspace.zsmu.edu.ua/bitstream/123456789/21577/1/с197-201.pdf
Shevchuk HY. Individual educational path as a tool for implementing the student-centrism principle in higher educational establishments. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii. Seriia «Pedahohika». 2024;11(39):1594-601. DOI: 10.52058/2786-5274-2024-11(39)-1594-1601 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-11(39)-1594-1601
Kishchuk VM, Deineka AS, Honchar OO. Formation of social competence specialists of the pharmaceutical industry. Health & Education. 2024;2:233–7. DOI: 10.32782/health-2024.2.30 DOI: https://doi.org/10.32782/health-2024.2.30
Lysenko TA. Student-centred learning in the context of interdisciplinary education: new approaches to the formation of professional competences. Akademichni vizii. 2024;38:1-11. DOI: 10.5281/zenodo.14568474
Lysenko TA. Project-based learning as a model of interdisciplinary integration in student-centred education. Pedahohichna akademiia: naukovi zapysky. 2024;18:1-23. DOI: 10.5281/zenodo.14574049 DOI: https://doi.org/10.62945/ijesh.v1i3.250
Medychne ta farmatsevtychne tovaroznavstvo : pidruch. dlia studentiv VNZ / II Baranova ta in. Kharkiv: NFAU: Zoloti storinky, Ch. 1. 2017: 320 s. Available from: https://nuph.edu.ua/wp-content/uploads/2018/05/17315.pdf
Medychne ta farmatsevtychne tovaroznavstvo: navch. posib. / OB Kalushka, TA Hroshovyi, AV Znaievska, MB Demchuk. Ternopil: Ukrmedknyha, 2017; 484.
Osvitno-profesiina prohrama Farmatsiia (mahistr) (2024). Available from: https://drive.google.com/file/d/1C3zqhPf6uyN5lyRo-LJ6k0m4YztdF0n_/view
Osvitno-profesiina prohrama Sestrynska sprava (bakalavr) (2024). Available from: https://drive.google.com/file/d/1oTi5zIw1fMhODp4YBG0GovT0qBHnHADO/view?usp=drive_link
Klasyfikator medychnykh vyrobiv NK 024:2023. Kyiv: Derzhavne ukrainske obiednannia “Politekhmed”, 2023. Available from: https://politekhmed.ua/wp-content/uploads/2023/06/nk-024-2023-nova-redakcziya.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Фармацевтичний часопис

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі
.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).