СУЧАСНІ ОСОБЛИВОСТІ ПАРАДИГМИ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • B. S. Zimenkovskyj Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • M. R. Gzhegotskyj Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • I. I. Solonynko Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • O. M. Radchenko Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • L. M. Strilchyk Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8958

Ключові слова:

освітня парадигма, особливості, людиноцентрованість, самоосвіта, кадрове та методичне забезпечення.

Анотація

Мета роботи – обґрунтувати особливості сучасної парадигми медичної освіти.

Основна частина. Напрямок розвитку цілісної моделі освіти визначається освітньою парадигмою, яка являє собою динамічну концептуальну схему-модель постановки проблем і їх вирішення; цілісну систему теоретичних, методологічних та аксіологічних установок. До особливостей сучасної парадигми медичної освіти можна віднести демократичність, людиноцентрованість, зростання ролі самоосвіти, вагому технократичну складову, інтегративність та інтернаціоналізацію. Проблеми навчання можливо подолати стимуляцією самоосвіти з підвищенням мотивації, активацією дивергентного мислення, практичною та соціальною орієнтованістю навчання, сполученням класичних методик викладання з новітніми високотехнологічними, підвищенням якості кадрового та методичного забезпечення освітнього процесу.

Висновки. До особливостей сучасної парадигми медичної освіти можна віднести демократичність, людиноцентрованість, зростання ролі самоосвіти, вагому технократичну складову, інтегративність та інтернаціоналізацію. Проблеми навчання можливо подолати стимуляцією самоосвіти з підвищенням мотивації, активацією дивергентного мислення, практичною та соціальною орієнтованістю навчання, сполученням класичних методик викладання з новітніми високотехнологічними, підвищенням якості кадрового та методичного забезпечення освітнього процесу. 

Біографія автора

B. S. Zimenkovskyj, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

 

Посилання

(2011). Huitt W. Analyzing paradigms used in education and schooling. Educational Psychology Interactive, Valdosta, GA: Valdosta State University. –– Retrieved from: http://www.edpsycinteractive.org/topics/intro/paradigm.pdf.

Lindgren C.E. (2014). The evolution of the educational paradigm. – Retrieved from: http://www.worldacademy.org/files/UCB/The_Evolution_of_the_Educational_Paradigm_by_C.E.Lindgren.pdf.

Eitel, F., Kanz, K.G., Hortig, E., & Tesche, A. (2000). Do we face a fourth paradigm shift in medicine-algorithms in education? J. Eval. Clin. Pract., 6 (3), 321-333.

Kiniger-Passigli D. (2017). WAAS-UN: A special consultative status and its inspirational value. Сadmus, 3. – Retrieved from http://cadmusjournal.org/article/volume-3/issue-3/waas-un-special-consultative-status-and-its-inspirational-value.

Huk-Leshnevska, Z.O., Radchenko, O.M., & Slaba, O.R. (2017). Vedennia aktyvnoho navchannia zi studentamy vypusknoho kursu z vnutrishnoi medytsyny [Methods of active studying with students of graduate courses in internal medicine]. Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini Materialy XIV Vseukrainskoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU – Modern Approaches to Higher Medical Education in Ukraine Materials of the XIV All-Ukrainian Conference with international participation dedicated to the 60th anniversary of TSMU [in Ukrainian].

Ogrinc, G., Headrick, L.A., & Mutha, S. (2003). A framework for teaching medical students and residents about practice-based learning and improvement, synthesized from a literature review. Acad. Med., 7 (7), 748-756.

Zimenkovskyi, B.S., Hzhehotskyi, M.R., Varyvoda, Ye.S., & Solonynko, I.I. (2016). Yevropeiska kredytno-nakopychuvalna systema v konteksti reformuvannia anhlomovnoho navchannia inozemnykh studentiv [The European credit-transfer system in the context of the reform of English teaching of foreign students]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 110-112 [in Ukrainian].

Pryshchak, M.D. (2003). Dyskurs_poniattia_komunikatsiia v konteksti formuvannia suchasnoi paradyhmy osvity [Discourse-concept connection in the context of the formation of a modern paradigm of education]. Naukovi zapysky. Seriia “Psykholohiia i pedahohika” – Proceedings. Series "Psychology and Pedagogy”. – Retrieved from: http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/9285 [in Ukrainian].

Radchenko, O.M., Zhakun, I.B., & Sorokopud, O.O. (2016). Informatsiini tekhnolohii u vykladanni vnutrishnoi medytsyny [Information technologies in the teaching of internal medicine]. Materialy navchalno-metodychnoi Internet-konferentsii “Pidhotovka likariv-stomatolohiv z pozytsii osvitnoho prostoru XXI storichchia” – Problemy ekolohii ta medytsyny, Poltava, 2016. – Materials of the educational and methodical Internet-conference "Preparation of doctors-dentists from the point of educational space of the XXI century". - Problems of Ecology and Medicine. Poltava [in Ukrainian].

González, M.J., Miranda-Massari, J.R., & Mora, E.M. (2000). Integrative medicine: a paradigm shift in medical education and practice. P. R. Health Sci. J., 19 (4), 389-392.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Zimenkovskyj, B. S., Gzhegotskyj, M. R., Solonynko, I. I., Radchenko, O. M., & Strilchyk, L. M. (2018). СУЧАСНІ ОСОБЛИВОСТІ ПАРАДИГМИ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ. Медична освіта, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8958

Номер

Розділ

Матеріали конференції