ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ З ДИСЦИПЛІНИ “АКУШЕРСТВО І ГІНЕКОЛОГІЯ”
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7329Ключові слова:
cимуляційне навчання, рольові ігри, програма Socrative.Анотація
Мета дослідження – об’єктивна оцінка рівня практичних навичок та знань студентів після праці на функціональних тренажерах, використання рольових ігор з дисципліни та роботи з програмою Socrative.
Матеріали та методи дослідження. У статті наведені сучасні технології підготовки студентів на кафедрі акушерства та гінекології за допомогою симуляційного обладнання, рольових ігор з дисципліни, використання інтерактивної дошки, проведення тренінгів та тестування з використанням інноваційних технологій (впроваджена програма Socrative для роботи на планшетах).
Результати й обговорення. На кафедрі акушерства та гінекології створено кабінет симуляційного навчання для студентів IV-VI курсів, у якому вони на практичних заняттях під керівництвом викладача відпрацьовують практичні навички на функціональних тренажерах. Функціональні тренажери забезпечують моментальну та об’єктивну інформацію щодо правильності виконання ключових прийомів. Все це в комплексі дозволяє ефективно тренувати і закріплювати навички індивідуальної та спільної роботи. Однією з інноваційних технологій на кафедрі є інтерактивна дошка, яка дозволяє проводити практичні заняття та проводити написання тестів по акушерству та гінекології з використанням планшетів під контролем викладача. Одним з інструментів освітніх технологій, які зараз так необхідні в арсеналі кожного викладача чи то для особистого використання або ж у якості навчальних посібників у педагогічному процесі, є програма Socrative. Також на кафедрі проводиться вивчення матеріалу за допомогою такого сучасного інтерактивного методу, як рольова гра з дисципліни.
Висновки. Аналіз даних показав, що впровадження в навчальний процес таких новітніх технологій, як симуляційне навчання, рольові ігри, робота з інтерактивною дошкою та тестування за допомогою програми Socrative сприяє більш якісному оволодінню практичними навичками та більш ефективному формуванню мотивації студентів до навчання.
Посилання
Kozak, L. V. (2014). Doslidzhennya innovatsiynykh modeley navchannya u vyshchiy shkoli [Research of innovative models of teaching in higher education]. Osvitolohichnyi dyskurs – Educational discourse,1(5), 95-107 [in Ukrainian].
Shushlyapin, O.I. (2011). Lichnostno-oriyentirovannyi i gruppovoy podkhod pri samostoyatelnoy rabote v vuzakh: obosnovaniye nekotorykh aktivnykh i innovatsionnykh metodov obucheniya [Personal-focused approach and group work independently in universities: the justification of some active and innovative teaching methods]. Novosti meditsiny i farmatsii – News of medicine and pharmacy 16 (379). Retrieved from: http://www.mif-ua.com/archive/article_print/21693 [in Russian].
Zakon Ukraíny Pro prioritetni napryami ínnovatsíynoí díyalností v Ukraí̈ní: víd 08.09.2011. № 3715-VI (íz zmínami) [Law of Ukraine on innovation activity priorities in Ukraine from September 8 2011, №3715-VI ](as amended). (n.d.). http://zakon.rada.gov.ua/. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/go/433-15. [in Ukrainian].
Zakon Ukraí̈ny Pro naukovu í naukovo-tekhníchnu díyalníst: víd 26.11.2015. № 848-VIII [Law of Ukraine on scientific and technical activity from November 26 2015, № 848-VIII]. (n.d.). http://zakon4.rada.gov.ua/. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/848-19/page. [in Ukrainian].
Zaporozhan, V.M. (2014). Ínnovatsíyní pídkhody do pídhotovky suchasnoho líkarya [Innovative approaches to training of modern doctor]. Medychna osvíta – Medical Education, 2, 38-40 [in Ukrainian].
Sozdaniye simulyatsionnogo tsentra: osnovnyye printsipy i metodicheskoye rukovodstvo. Opyt programmy «Zdorov'ye materi i rebenka» [Allowance “Creating a simulation center: basic principles and guidance. Experience program "Mother and Child Health”]. Kiev, [in Russian].
Svistunova, A. A. (Eds.) (2013). Simulyatsionnoye obucheniye v meditsine [Simulation training in medicine]. Mosrov: I. M. Sechenov First MSMU Publisher [in Russian].
Lockey, A.S., Dyal, L., Kimani, P.K., Lam,J., Bullock, I., Buck, D., Davies, R. P. et. al ( 2015). Electronic learning in advanced resuscitation training: The perspective of the candidate. Resuscitation, 15, 805-809:doi: 10.1016/j.resuscitation.2015.09.391.
Kozyreva, N.Yu. ( 2012). Rolevaya igra kak odin iz metodov interaktivnogo obucheniya [Roleplay as a method of interactive learning]. Uchenyye zapiski Tavricheskogo natsionalnogo universiteta im. V.I. Vernadskogo. Seriya «Filologiya. Sotsialnyye kommunikatsii» – Scientific notes of Vernadsky Taurida National University. The series "Philology. Social communication", 25 (64), 289-293). [in Russian].
Stepanov, A.V., Tarasova, O.V. (2009). Rolevyye igry pri obuchenii studentov meditsinskogo vuza [Role playing in teaching of medical students]. Gumanitarnyi vector – Humanitary vector 4, 20–22 [in Russian].