МОНІТОРИНГ ОНОВЛЕНЬ НАВЧАЛЬНОГО КОНТЕНТУ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЛІКУВАЛЬНА СПРАВА» НА 2023–2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Автор(и)

  • Л. П. Мартинюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8098-0421
  • О. М. Олещук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1491-1935
  • Л. Я. Федонюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-4910-6888

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14812

Ключові слова:

вища освіта, освітньо-професійна програма, моніторинг оновлень

Анотація

Забезпечення якості вищої освіти вимагає системного підходу до розробки, впровадження та оцінки освітніх програм, спрямованого на забезпечення відповідності наявним стандартам освіти і потребам суспільства. У Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України проводяться щорічний перегляд та оновлення освітніх програм із медичних спеціальностей. Важливими аспектами цього моніторингу є аналіз актуальності програм, їх змісту і відповідності очікуванням здобувачів освіти та роботодавців. Мета даного дослідження – вивчення та аналіз впровадження оновлень в освітньо-професійну програму «Лікувальна справа». Проведений аналіз показав, що модернізація навчального контенту проводиться із врахуванням реформування системи охорони здоров’я, наявності пріоритетних захворювань і станів, воєнного стану та епідеміологічної ситуації в Україні, оновлення вітчизняних й іноземних настанов і стандартів лікування, впровадження інноваційних технологій охорони здоров’я. Моніторинг здійснюється із залученням як внутрішніх, так і зовнішніх стейкхолдерів за допомогою опитування, тестування та інтерв’ювання професорсько-викладацького складу, здобувачів вищої освіти, випускників, роботодавців; спостереження за освітнім процесом; отримання даних та їх аналізу щодо сучасного стану системи вищої освіти; вивчення та аналізу документів закладу вищої освіти. Це дає можливість виявлення проблем і можливих відхилень від стандартів вищої освіти, а також вчасної корекції діяльності закладу щодо підвищення якості підготовки здобувача. Таким чином, процедура моніторингу за освітнім процесом є невід’ємною компонентою системи управління і забезпечення якості вищої освіти, яка дає можливість виявляти проблемні питання щодо забезпечення освітнього процесу та в подальшому підвищить якість вищої освіти з урахуванням вимог стейкхолдерів.

Посилання

Finikova, T.V., & Sharova, O.I. [Compilers]. (2014). Monitorynh intehratsii ukrainskoi systemy vyshchoi osvi­ty v Yevropeiskyi prostir vyshchoi osvity ta naukovoho dosli­dzhennia: monitorynh. doslidzh.: analit. zvit Mizhnar. blahod. fondu «Mizhnar. fond doslidzh. osvit. polityky» [Monitoring of the integration of the Ukrainian system of higher education into the European area of higher education and scientific research: monitoring. research: analytical report of the International Charitable Foundation “International Educational Policy Research Foundation”]. Kyiv: Takson [in Ukrainian].

Prykhodko, V.M. (2010). Paradyhmy monitorynhu yakosti osvity i pedahohichnoho protsesu (u zapytanniakh i vidpovidiakh) [Paradigms of monitoring the quality of education and the pedagogical process (in questions and answers)]. Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [Law of Ukraine On Higher Education dated July 1, 2014]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/paran65#n65 [in Ukrainian].

Nakaz MON Ukrainy Pro zatverdzhennia Poriadku provedennia monitorynhu yakosti osvity vid 16 sichnia 2020 r. № 54 [Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine On the approval of the Procedure for monitoring the quality of education dated January 16, 2020 No. 54]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0154-20#n14 [in Ukrainian].

Nakaz Derzhavnoi inspektsii navchalnykh zakladiv Ukrainy Pro zatverdzhennia prohram derzhavnoho inspek­tuvannia vyshchykh navchalnykh zakladiv vid 4 lypnia 2012 r. № 28a [Order of the State Inspection of Educational Institutions of Ukraine On approval of state inspection programs of higher educational institutions dated July 4, 2012 No. 28a]. Retrieved from: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FIN76623.html [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro za­tverdzhennia Prohramy dii shchodo realizatsii polozhen Bolonskoi deklaratsii v systemi vyshchoi osvity i nauky Ukrainy na 2004–2005 roky vid 23 sichnia 2004 roku № 49 [Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine On the approval of the Program of measures to implement the provisions of the Bologna Declaration in the system of higher education and science of Ukraine for 2004–2005 dated January 23, 2004 No. 49]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0049290-04#Text [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro osvitu vid 5 veresnia 2017 r. № 2145-VIII [Law of Ukraine On Education dated September 5, 2017]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Postanova KMU Pro utvorennia Natsionalnoho ahentstva iz zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity vid 15 kvitnia 2015 r. № 244 [Resolution of the CMU On the establishment of the National Agency for Quality Assurance of Higher Education dated April 15, 2015 No. 244]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/244-2015-%D0%BF/ed20190828#Text [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Як цитувати

Мартинюк, Л. П., Олещук, О. М., & Федонюк, Л. Я. (2024). МОНІТОРИНГ ОНОВЛЕНЬ НАВЧАЛЬНОГО КОНТЕНТУ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «ЛІКУВАЛЬНА СПРАВА» НА 2023–2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК. Медична освіта, (2), 53–59. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14812

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ