ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ В ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ ІВАНА ПУЛЮЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10994

Ключові слова:

комунікація, гра, візуалізація, уява, асоціація, метод

Анотація

У статті йдеться про методику навчання української мови як іноземної та мовну адаптацію студентів-іноземців. Акцентовано на основній меті вивчення цієї дисципліни, а саме: вмінні спілкуватися не лише в навчальному, а й позанавчальному середовищі. Розглянуто традиційні та новаторські підходи, які моделюють реальні життєві ситуації, пропонують проблеми для спільного розв’язання, активізують творчі здібності студентів, мобілізують їхню увагу, навчають їх швидко будувати мовленнєві конструкції, знаходячи відповідні засоби для вираження змісту. Зосереджено увагу на особистісно-орієнтованому підході на заняттях, зокрема, виокремлено ігровий підхід як невимушений спосіб подачі начального матеріалу. Цілісно проаналізовано комунікативну діяльність та її головні компоненти, порушено питання інтеркультурної компетенції. Автори діляться досвідом розробки навчальних посібників і тестових завдань; зручного в користуванні та інформативного дистанційного курсу в системі Atutor, який слугує організацією всього процесу навчання; також додаткових навчальних матеріалів у формі таблиць, схем, вправ, кросвордів, розміщених у соціальній мережі «Фейс­бук». Зазначено, що такий підхід дозволяє здійснювати контроль рівня теоретичних знань, практичних умінь і навичок студентів-іноземців у навчально-тренувальній та ігровій формах. Проаналізовано роль унаочнення як основного принципу ейдетики, а саме: мультимедійні презентації, що уможливлюють одночасно зорове і слухове сприйняття інформації, якісно розроблені слайди, навчальні картки, світлини. Наведено приклади застосування різних методів ейдетики: ланцюжковий, метод поєднання вербального апарату з роботою уяви, метод узгодження фантазії та уяви з умінням чітко висловлювати власні думки, метод фонетичних асоціацій, робота над ейдос-конспектом тощо. Автори наголошують на перевазі навчання в атмосфері психологічної безпеки та комфорту.

Посилання

Antoshchuk, Ye.V. (2009). Znaiomtes, vasha pamiat: shvydka pedahohichna dopomoha vid ukrainskoi shkoly aidetyky [Get to know your memory: Emergency pedagogical assistance from the Ukrainian school of Eidetics]. Kyiv: Vyrii [in Ukrainian].

Antoshchuk, Ye.V. (2007). Metod neverbalnykh asotsiatsii [Non-verbal association method]. Zavuch – Deputy Head, 30, 13-14 [in Ukrainian].

Antoshchuk, Ye.V. (2000). Shvydka pedahohichna dopomoha [Rapid pedagogical assistance]. Pochatkova osvita – Primary Education, 3 (51), 3 [in Ukrainian].

Voloshynov, S.А. (2011). Realizatsiia dydaktychnoho pryntsypu naochnosti v alhorytmichnii pidhotovtsi studentiv zasobamu informatsiyno-komunikatyvnoho pedahohichnoho seredovyshcha [Implementation of the didactic principle of visualization in algorithmic preparation of students by means of the information-communicative pedagogical environment]. Informatsiini tekhnolohii v osviti – Information Technology in Education, 173-182 [in Ukrainian].

Makovska, V. (2009). Vykladannia ukrainskoi movy inozemtsiam: tiahlist staroi tradytsii [Teaching Ukrainian to foreigners: the gravity of an old tradition]. Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language: Coll. of Scientific Works, 4. Lviv [in Ukrainian].

Matyugin, I.Yu., & Pybnikova, I.К. (1996). Metody razvitiya pamyati, obraznogo myshlenya, voobrazhenya [Methods for the development of memory, imaginative thinking, imagination]. Moscow: Eidos [in Russian].

Nazarevych, L.Т., & Nazarevych, О.B. (2018). Vykorystannia informatsiynoi tekhnolohii audiopodkastiv dlia vyvchennia ukrainskoi movy yak inozemnoi [Use of audio podcast information tehnology to study Ukrainian as a foreign language]. Proceedings of the Scientific and Technical Conference “Information Models, Systems and Technologies. Ternopil: ТNТU [in Ukrainian].

Nazarevych, L.Т., & Nazarevych, О.B. (2018). Innovatsiini pidkhody do vyvchennia ukrainskoi movy yak inozemnoi za dopomohoiu internet tekhnolohii [Innovative approaches to learning Ukrainian as a foreign language using Internet technologies]. IV International Scientific and Methodological Conference “Topical Issues of Organization of Study of Foreign Students in Ukraine”. May 2-4. Ternopil: TNTU [in Ukrainian].

Nazarevych, L.Т., & Havdyda, N.І. (2017). Ukrainska mova dlia inozemtsiv. Praktykum (Rivni В1-В2) [Ukrainian for foreigners. Workshop (Levels B1-B2)]. – 2nd ed.; changed and supplemented, illustrated [Tutorial]. Ternopil: FOP Palianytsia V.A. [in Ukrainian].

Palchykova, О.О. Problemy navchannia ukrainskoi movy v inshomovniy audytorii [Problems of teaching Ukrainian in a foreign language audience]. Retrieved from: http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/palchickova _a.a._problems_of_teaching_ukrainian_in_a_foreign_language_audience.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-02

Як цитувати

Nazarevych, L. T., Denysiuk, N. R., & Havdyda, N. I. (2020). ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ В ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ ІВАНА ПУЛЮЯ. Медична освіта, (1), 56–61. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10994

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ