ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ПЕРІОД НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

Автор(и)

  • Т. А. Заєць Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9357-3366
  • С. В. Дзига Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9459-2419
  • О. В. Бакалець Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-5309-4675
  • Н. Б. Бегош Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2037-124X

DOI:

https://doi.org/10.11603/1811-2471.2023.v.i3.13910

Ключові слова:

дистанційне навчання, надзвичайні ситуації, студенти-медики, війна

Анотація

РЕЗЮМЕ. Дистанційне навчання (ДН) є невід’ємною частиною навчання студентів медичних університетів у надзвичайних ситуаціях. Воно вимагає структурованого планування, добре розроблених спеціальних методик викладання. ДН забезпечує фізичний і психосоціальний захист, який може підтримувати та рятувати життя. Викладачі використовують різні програми та платформи, проводять заняття з презентаційними матеріалами та адаптують свої курси до дистанційного формату.

Мета – проаналізувати доступні в мережі Інтернет наукові дані щодо переваг та недоліків дистанційного навчання для студентів-медиків у період надзвичайних ситуацій.

Матеріали і методи. Було проаналізовано доступні в Інтернет-джерелах матеріали щодо переваг та недоліків дистанційного навчання для студентів-медиків у період надзвичайних ситуацій.

Результати. Мінімальні стандарти INEE підтверджують, що ДН спрямовано на вирішення кількох життєво важливих цілей, включаючи створення безпечного навчального середовища. Визначено ключові компоненти системи ДН, зокрема середовище ДН із необхідними засобами комунікації, базу навчальних матеріалів, засоби моніторингу та оцінювання. Morris E. та Farrell A. (2020) стверджують, що ДН пропонує переваги, які мають вирішальне значення для благополуччя дітей, молоді та педагогів. Численні дослідження показують, що перехід від очного до онлайн-навчання є дуже складним, особливо для найуразливіших студентів і тих, хто постраждав від надзвичайних ситуацій.

Висновки. Сутністю сучасного ДН у ВНЗ є забезпечення використання Інтернет-ресурсів, мультимедійних засобів навчання, інших електронних освітніх платформ. Основними недоліками ДН є доступ до цифрових ресурсів, сильне навантаження на зір; моральне навантаження викладачів, відсутність соціалізації та неможливість оволодіти практичними навиками.

Посилання

Skoropad, K.M. (2021). Mozhlyvosti dystantsiynoho navchannya v medychnomu universyteti [Possibilities of distance learning at the medical university]. Art of Medicine, 135-138 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.21802/artm.2021.3.19.135

Al Shammari, M.H. (2021). Devices and Platforms Used in Emergency Remote Learning and Teaching During Covid-19: A Case 0f English Major Students in Saudi Arabia. Arab World English Journal (AWEJ) Special Issue on Covid 19 Challenges, 1, 80-94. DOI: 10.24093/awej/covid.6. DOI: https://doi.org/10.24093/awej/covid.6

Alvarez, A.Jr. (2022). Teaching at a distance: learning from the emergency remote teaching experiences, International Journal of Quality in Education, 6(1). Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijqe.

Bakhov, I., Opolska, N., & Bogus, M. (2021). Emergency Distance Education in the Conditions of COVID-19 Pandemic: Experience of Ukrainian Universities. Educ. Sci., 11. 364. DOI: 10.3390/educsci11070364. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci11070364

Berezhna, S., & Prokopenko, I. (2020). Higher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19 Outbreak: New Challenges vs. New Opportunities. Rev. Rom. Pentru Educ. Multidimens, 12, 130-135. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/12.1sup2/256

Blankenberger, B., & Williams, A.M. (2020). COVID and the impact on higher education: The essential role of integrity and accountability. Administrative Theory & Praxis, 42(3), 404-423, DOI: 10.1080/10841806.2020.1771907. DOI: https://doi.org/10.1080/10841806.2020.1771907

Bozkurt, A., Jung, I., & Xiao, J. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126.

Bozkurt, A., & Sharma, R.C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian J. Distance Educat., 15, 1-6.

Datsenko, L., Mikhno, O., & Molochko, M. (2018). Education in Geomatics for First Line Emergency Management in Ukraine. Inf. Secur. Int. J., 40, 205-211. DOI: https://doi.org/10.11610/isij.4015

Dreesen, T., Akseeri, S., & Brossard, M. (2020). Promising practices for equitable remote learning: Emerging lessons from COVID-19 education responses in 127 countries. UNICEF Office of Research-Innocenti. Retrieved from: https://www.unicef-irc.org/publications/1090-promisingpractices-for-equitable-remote-learning-emerging-lessons-from-covid.html.

Duarte, D.M.D., Bezerra, F., & Maknamara, M. (2016). Distance learning in teacher education: Emergency, quality benchmarks, public policies, and the pedagogical practice. Acta Sci. Educ., 38, 61. DOI: https://doi.org/10.4025/actascieduc.v38i1.27311

Faek, R., & Abd, El-Gali T. (2020). The shift to online education in the Arab world is intensifying inequality. Al-Fanar Media. Retrieved from: https://www.al-fanarmedia.org/2020/04/ the-shift-to-online-education-in-the-arab-world-is-intensifying-inequality/.

Ibrahim, N.K. (2021). Medical students’ acceptance and perceptions of e-learning during the Covid-19 closure time in King Abdulaziz University, Jeddah. Journal of Infection and Public Health. 14(1), 17-23. DOI: 10.1016/j.jiph.2020.11.007. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jiph.2020.11.007

Inter-agency Network for Education in Emergencies (INEE). (2022). Distance Education in Emergencies Background Paper. DOI: https://inee.org/resources/distance-educationemergencies-background-paper.

Jacques, S., Ouahabi, A., & Lequeu, T. (2020). Remote Knowledge Acquisition and Assessment During the COVID-19 Pandemic. International Journal of Engineering Pedagogy. 10(6), 120-138. DOI: 10.3991/ijep.v10i6. 16205. DOI: https://doi.org/10.3991/ijep.v10i6.16205

Karata, T., & Tuncer, H. (2020). Sustaining Language Skills Development of Pre-Service EFL Teachers despite the COVID-19 Interruption: A Case of Emergency Distance Education. Sustainability, 12, 81-88. DOI: https://doi.org/10.3390/su12198188

Kruglyk, V., Bukreiev, D., & Chornyi, P. (2020). Discord platform as an online learning environment for emergencies. Ukr. J. Educ. Stud. Inf. Technol, 8, 13-28. DOI: https://doi.org/10.32919/uesit.2020.02.02

Lau, J., Yang, B., & Dasgupta, R. Will the Coronavirus Make Online Education Go Viral? Available online: https://www. timeshighereducation.com/features/will-coronavirus-make-online-education-go-viral.

Miao, F., Huang, R., Liu, D., & Zhua,n R. (2020). Ensuring effective distance learning during COVID-19 disruption. Guidance for teachers. UNESCO. Retrieved from: https://unesdoc. unesco.org/ark:/48223/pf0000375116.

Morris, E., & Farrell, A. (2020). Delivering distance learning in emergencies: Literature review: A review of evidence and best practice. USAID. Retrieved from: https://www.edu-links.org/ sites/default/files/media/file/DELIVERING%20DISTANCE%20LEARNING%20IN%20 EMERGENCIES.pdf.

Sason, H., & Kellerman, A. (2021). Teacher-student interaction in distance learning in emergency situations. Journal of Information Technology Education: Research, 20, 479-501. DOI: 10.28945/4884. DOI: https://doi.org/10.28945/4884

Universities UK—Value of University. 2019. Available online: https://comresglobal.com/polls/universities-uk-value-ofuniversity/

Williams, K. M., & Corwith, A. (2021). Beyond bricks and mortar: The efficacy of online learning and community-building at College Park Academy during the COVID-19 pandemic. Education and Inormation Technologies, 26, 5055-5076. DOI: 10.1007/s10639-021-10516-0. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-021-10516-0

Yilmaz Ince, E., Kabul, A., & Diler, I. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. Int. J. Technol. Des. Educ. Sci., 4, 345-351. DOI: https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.112

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-23

Як цитувати

Заєць, Т. А., Дзига, С. В., Бакалець, О. В., & Бегош, Н. Б. (2023). ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ПЕРІОД НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ. Здобутки клінічної і експериментальної медицини, (3), 6–12. https://doi.org/10.11603/1811-2471.2023.v.i3.13910

Номер

Розділ

Огляд літератури