СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ ІНОЗЕМНИМ СТУДЕНТАМ З АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • І. Б. Самура Запорізький державний медичний університет
  • І. Ф. Бєленічев Запорізький державний медичний університет
  • О. В. Тихоновський Запорізький державний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.11603/1811-2471.2022.v.i1.12737

Ключові слова:

фармакологія, вища освіта, іноземні студенти, англійська мова навчання

Анотація

РЕЗЮМЕ. Якісне оволодіння знаннями, вміннями, практичними навичками та компетентностями з фармакології студентами спеціальності «Медицина» є досить важливою і складною проблемою.

Мета – висвітлити основні особливості викладання дисципліни «Фармакологія» іноземним студентам спеціальності «Медицина» у групах із англійською мовою навчання та запропонувати рекомендації щодо організації навчального процесу.

Основна частина. У статті висвітлено основні особливості викладання дисципліни «Фармакологія», наведено заходи щодо покращання методики викладання та запропоновано рекомендації щодо оптимізації організації навчального процесу в групах з англійською мовою навчання. Розкрито особливості набуття теоретичних знань і практичних навичок у процесі викладання фармакології іноземним студентам, наведені методи підвищення пізнавального інтересу студентів до навчання. Проаналізовано чинники, що доводять необхідність впровадження і систематичного використання в навчальному процесі найбільш ефективних технологій, стратегій та методів викладання фармакології англійською мовою, серед яких вирішення ситуаційних та творчих завдань, підготовка презентацій, написання дайджестів, складання словника базових термінів з фармакології, аналіз друкованих, аудіо- та відеоматеріалів, ведення опорного конспекту лекцій. Зокрема, проаналізовані чинники, що доводять необхідність впровадження і систематичного використання в навчальному процесі інтерактивних методів навчання, обговорення складних, невирішених наукових проблем фармакології, науки, що динамічно розвивається, її взаємодії з сучасними медичними науками. Серед чинників, що впливають на високі академічні досягнення, треба відзначити відвідування лекцій, раннє повторення, розстановку пріоритетів у навчальних потребах, навчання в невеликих групах, роботу над помилками, раціональне використання часу.

Висновок. Для підвищення ефективності навчання іноземних студентів викладачі повинні зменшувати мовний бар’єр, прагнути здійснювати навчальний процес таким чином, щоб підвищувати мотивацію майбутніх магістрів медицини до необхідності самостійного здобуття медичних знань, щоденного отримання нової інформації, формування і подальшого удосконалювання своєї професійної майстерності. Активні методи навчання іноземних студентів формують креативне мислення, стимулюють їх пізнавальну діяльність. Застосування активних форм і методів навчання, зокрема виконання ситуаційних та творчих завдань, «рольова гра», підготовка презентацій, написання дайджестів, складання словника з базових термінів дисципліни, аналіз друкованих, аудіо- та відеоматеріалів, ведення опорного конспекту лекцій, поряд з підготовкою до експрес-контролю та семестрового контролю, сприяє кращому засвоєнню теоретичної бази для подальшого вивчення клінічних дисциплін. Під час виконання творчих завдань студенти ефективно спілкуються, вступають у дискусію як між собою, так і з викладачем, швидко обмінюються інформацією. Така стратегія сприяє формуванню активного і компетентного учасника освітнього процесу, який легко адаптується у майбутній професійній діяльності лікаря.

Посилання

Kvita, S., & Yeremenko, O. (2021). Richnyi zvit Natsionalnoho ahenstva iz zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity [Annual Report of the National Agency for Quality Assurance in Higher Education]. Kyiv: Natsional. ahenstvo iz zabezpech. yakosti vyshchoi osvity [in Ukrainian].

Zaichenko, I.V., Teslyuk, V.M., & Kalensky, A.A. (2017). Osnovy pedagohichnoyi maysternosti ta etyka vykladacha vyshchoi shkoly [Fundamentals of pedagogical skills and ethics of a high school teacher]. Kyiv : Vydavnytstvo Lira-К [in Ukrainian].

Sukharnikov, Yu. (2012). Kontseptualni pidstavy rozrobky i vprovadzhennia natsionalnoi ramky (akademichnykh) kvalifikatsiy Ukrainy [The conceptual base of the development and implementation of the national framework of qualifications (academic) Ukraine]. Vyshcha shkola – High School, 3, 16-38 [in Ukrainian].

Bezzub, I. Suchasnyi stan ta perspectyvy rozvytku medychnoi osvity v Ukraini [Current state and prospects of medical education development in Ukraine]. [Electronic resource]. Retrieved from: http://nbuviap.gov.ua/ [in Ukrainian].

Oleksina, N.O., Volosovets, O.P., & Pyatnytskyi, Yu.S. (2018). Medychna osvita : vidpovidi ta vyklyky suchasnosti [Medical education: answers to modern challenges]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 36-39 [in Ukrainian].

Masheiko, I.V., Peleshenko, G.B., & Masheiko, A.M. (2017). Rol informatsiynykh tekhnolohiy u vykladanni dystsypliny studentam vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv [The role of information technology in teaching courses for students of higher medical educational establishments]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 23-26 [in Ukrainian].

Dzhedzhuula, O.M. (2021). Metodyka vykladannia u vyshchiy shkoli : navchalnyi posibnyk [Methods of teaching in higher education: textbook]. Vinnytsia: VNAU [in Ukrainian].

Zolotko, Yu.S. (2019). Vykladannia fakhovykh dystsyplin anhliyskoiu movoiu studentam nemovnykh spetsialnostey : problem ta perspectyvy [Teaching professional disciplines in English as a medium of instruction for students of non-linguistic specialties: problems and prospects]. Pedagohika formuvannia tvorchoji osobystosti u vyshchiy i zagalnoosvitniy shkolah – Pedagogy of creative personality formation in higher and general education schools, 62, 2, 82-86 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-08

Як цитувати

Самура, І. Б., Бєленічев, І. Ф., & Тихоновський, О. В. (2022). СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ ІНОЗЕМНИМ СТУДЕНТАМ З АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ. Здобутки клінічної і експериментальної медицини, (1), 127–132. https://doi.org/10.11603/1811-2471.2022.v.i1.12737

Номер

Розділ

Оригінальні дослідження