РОЛЬ ПЕРЕРОЗПОДІЛУ НАВАНТАЖЕННЯ ТА ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДОЛОГІЙ У ЗБЕРЕЖЕННІ ЗДОРОВ’Я ІНСТРУКТОРІВ ПІД ЧАС БОЙОВИХ ДІЙ

Автор(и)

  • В. В. Шацький Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • С. О. Березна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2025.1.15352

Ключові слова:

інструктори; охорона здоров’я; тактико-спеціальна підготовка; вигорання; фізичне навантаження; психологічна підтримка; соціальна активність; перерозподіл навантаження.

Анотація

Збереження здоров’я інструкторів з тактико-спеціальної підготовки Збройних Сил України та Сил оборони України є критично важливим для забезпечення високої ефективності оборонної здатності країни, особливо в умовах постійного зростання навантаження на цих фахівців. Це навантаження значно збільшилося з початком повномасштабного вторгнення росії в Україну у 2022 році. У статті здійснено всебічний аналіз факторів, що впливають на фізичне, моральне та психічне здоров’я інструкторів, та запропоновано конкретні заходи для їх збереження та покращення. Розглянуто кілька основних аспектів, що безпосередньо впливають на стан здоров’я інструкторів. По-перше, акцентовано на проблемі надмірного фізичного навантаження, яке може призвести до травм і фізичної втоми. Запропоновано стратегії оптимізації фізичної підготовки та розроблення спеціалізованих тренувальних планів, що дозволяють знижувати ризик травм і поліпшувати фізичну витривалість інструкторів. По-друге, у статті висвітлено проблему морального та психічного вигорання, яке виникає через постійний стрес і високі вимоги. Окрему увагу приділено методам запобігання і боротьби з вигоранням, зокрема змінам у методичних підходах до тренувань, впровадженню гнучкого планування та новітніх технологій у підготовку особового складу. Важливим аспектом є перерозподіл навантаження серед інструкторів. Впровадження змін у графіках роботи, включаючи регулярні перерви на відпочинок і відновлення, може суттєво знизити рівень стресу та покращити загальний стан інструкторів. Запропоновано структуровані відпочинкові періоди та забезпечення фізичної активності під час відпочинку для зменшення стресових навантажень. Психологічна підтримка є важливим елементом для збереження психічного здоров’я інструкторів. Рекомендовано впровадження регулярних тренінгів з управління стресом, розвитку емоційної стійкості, а також надання доступу до психологів і консультантів. Особливу увагу приділено соціальній активності та підтримці родин інструкторів. Залучення родин до процесів підготовки та відпочинку допомагає знизити рівень стресу і сприяє загальному поліпшенню психічного здоров’я інструкторів. Також досліджено роль адміністративного управління в організації роботи інструкторів. Рекомендовано переглядати організаційні структури та знижувати рівень бюрократичних бар’єрів, що можуть впливати на ефективність роботи інструкторів і їх здоров’я. Важливо забезпечити прозорість у прийнятті рішень і створити умови для зворотного зв’язку між інструкторами та командуванням.

Посилання

British Military Research Centre. Psychological Support for Military Instructors: Efficacy and Implementation. 2024. Retrieved from https://britishmilitaryresearch.org/ reports/2024_psychological_support.pdf (дата звернення: 01.09.2024).

Chernysh, I. P., & Vasylenko, S. Yu. (2022). Strategies for maintaining the health of instructors in the armed forces. Military Medicine and Psychology, 34(2), 45-59.

Dolynskyi, I. M., & Borovyk, A. P. (2022). Innovative methods in the training of instructors in modern combat conditions. Current Issues of Military Education, 18(4), 78-85.

Edwards, T. L., & Cooper, P. J. (2019). Stress management programs for military instructors: Benefits and challenges. Global Military Psychology Review, 8(1), 102-115.

German Health Institute. The Impact of Nutrition and Social Activities on Military Instructor Well-being. 2024. Retrieved from https://germanhealthinstitute.org/research/ 2024_nutrition_social_activities.pdf (дата звернення: 01.09.2024).

Global Military Health. Report on Instructor Workload and Burnout. 2024. URL: https://globalmilitaryhealth.org/reports/2024_instructor_workload.pdf (дата звернення: 01.09.2024).

Hnatenko, A. R. (2020). Methods of psycho-emotional support for instructors in intensive training conditions. Journal of Military Psychology and Medicine, 11(2), 120-130.

Kim, J. H., & Lee, S. J. (2022). Personalized training schedules for reducing instructor burnout in military environments. Journal of Military Health and Well-being, 17(3), 83-92.

Martyniuk, O. H. (2021). Psychological health of military instructors under stress conditions. Psychology and Security, 29(3), 95-110.

Oleksienko, V. I. (2016). Adapting training methods to modern combat operation conditions. Military Training and Education, 21(3), 57-65.

Pavlenko, M. O., & Kovalenko, T. V. (2022). Balanced work schedules for instructors to increase productivity. Military Resource Management, 14(1), 50-60.

Weber, H., & Müller, A. (2017). Physical and psychological health of military instructors: Challenges and solutions. European Journal of Military Medicine, 31(4), 175-183.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-16

Як цитувати

Шацький, В. В., & Березна, С. О. (2025). РОЛЬ ПЕРЕРОЗПОДІЛУ НАВАНТАЖЕННЯ ТА ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДОЛОГІЙ У ЗБЕРЕЖЕННІ ЗДОРОВ’Я ІНСТРУКТОРІВ ПІД ЧАС БОЙОВИХ ДІЙ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (1), 100–104. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2025.1.15352

Номер

Розділ

Підготовка медичних кадрів