ОСОБЛИВОСТІ ДИНАМІКИ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ХОДІ НАВЧАННЯ В ПЕРІОД COVID-19 ТА ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2024.1.14509Ключові слова:
студенти, навчання, здоров’я, фізична активність, спосіб життяАнотація
Мета: встановити особливості динаміки здоров’я студентів-медиків у ході навчання в період COVID-19 та воєнного стану.
Матеріали і методи. Серед студентів медичного факультету VI року навчання випадковим методом було відібрано 130 дівчат і 70 юнаків (вступ 2018 р.). На основі анонімного інтерв’ю встановили суб’єктивну оцінку власного здоров’я. За звітами медичного пункту університету провели оцінку захворюваності студентів різної статі за І–VI роки навчання. Одночасно студентам ставили питання стосовно їхнього способу життя.
Результати. Протягом періоду навчання студенти відзначають погіршення рівня здоров’я. Сумарна річна кількість днів непрацездатності наростала з 1 до 5 року навчання. Юнаки і дівчата протягом навчання в університеті відмічали зниження фізичної активності. Частка юнаків, у кого фізична активність протягом шестирічного навчання зменшилась, була суттєво більшою, ніж у дівчат. Одночасно серед юнаків збільшилася частка тих, у кого зросла протягом навчання маса тіла і була удвічі більшою, ніж серед дівчат. Крім цього, частка юнаків, які курять, приблизно на 25 % більша, ніж серед дівчат. Тривалість роботи з ґаджетами та тривалість перебування на свіжому повітрі серед юнаків і дівчат були практично однаковими, хоча в юнаків відмітили тенденцію до збільшення частки тих, хто проводить біля екрана ґаджета 9 і більше годин і частіше тратить його на комп’ютерні ігри.
Висновки. Протягом шестирічного навчання в університеті рівень здоров’я студентів різної статі знижується. Спільним чинником, який однаково погіршується в юнаків і дівчат протягом періоду навчання, є зниження фізичної активності. Характерними особливостями студентів-юнаків порівняно з дівчатами є збільшення частки тих, у кого в ході навчання в університеті зросла маса тіла. Серед юнаків є більше тих, хто курить та триваліше працює з ґаджетами.
Посилання
Чернявська Л. І. Стан здоров’я студентів, проблеми та шляхи їх вирішення / Л. І. Чернявська, І. Я. Криницька, О. П. Мялюк // Медсестринство. — 2017. — № 1. — С. 24––27. — DOI: https://doi.org/10.11603/2411-1597.2017.1.8480.
Баштан С. Проблема формування культури здоров’я студентів у педагогічній теорії // С. Баштан, Т. Шапкіна // Освітологічний дискурс. — 2019. — № 3-4. — С. 26––27. — DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.3-4.6172
Individual and collective positive health behaviors and academic achievement among U.S. high school students, Youth Risk Behavior Survey, 2017 / G. T. Hawkins, S. H. Lee [et al.] // American journal of health promotion. — 2021. — Vol. 3. —Р. 1—11. — DOI: https://doi.org/10.1177/08901171211064496.
College Students' Sexual Health: Personal Responsibility or the Responsibility of the College? / K. E. Lechner, C. M. Garcia, E. A. Frerich, [et al.] // Journal of American college health. — 2013. — Vol. 61, № 1. —Р. 28—35. — DOI: https://doi.org/10.1080/07448481.2012.750608.
Житомирський Л. Поліпшення здоров’я студентів у закладах вищої освіти в сучасних умовах / Л. Житомирський // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Серія: Педагогічні науки. —2021. — Вип. 56. — С. 113––119. — DOI 10.31909/26168812.2021-(56)-12.
Vadeboncoeur C. A Meta-Analysis of Weight Gain in First Year University Students: Is Freshman 15 a Myth? / C. Vadeboncoeur, N. Townsend, C. Foster. // BMC obesity. — 2015. — Vol. 2. — Р. 22. — DOI: https://doi.org/10.1186/s40608-015-0051-7
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).