ВПЛИВ СУЧАСНИХ ҐАДЖЕТІВ НА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • Н. С. Петрик Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • О. Є. Федорів Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2023.3.14218

Ключові слова:

ґаджети, ґаджетозалежність, діти, підлітки, здоров’я, соціальні мережі, мобільний телефон, комп’ютер

Анотація

Мета: дослідити основні проблеми впливу ґаджетів на здоров’я дітей та підлітків.

Матеріали і методи. У дослідженні брали участь 80 школярів середнього та старшого підліткового віку (11–17 років, з них 43 дівчини та 37 хлопців) Кам’янківської ЗОШ I–III ступенів Тернопільського району Тернопільської області.

Результати. У результаті дослідження встановлено, що 40 % дітей та підлітків не контролюють час проведення з телефоном, 92,5 % школярів використовують ґаджети кожного дня. Учні в переважній більшості використовують різні ґаджети для користування соціальними мережами та для спілкування з друзями по мобільному зв’язку та в Інтернеті. Значно рідше ґаджети використовуються для читання електронних книг та навчання.

Із проведеного нами анкетування видно, що майже половина учнів часто полюбляє грати в комп’ютерні ігри (47,5 %), у той час майже 24 % дітей та підлітків відповіли, що практично ніколи не грають у комп’ютерні ігри. 50 % дітей та підлітків відповіли, що батьки не забороняють їм грати в комп’ютерні ігри, що звичайно не може не засмучувати. Про деяку ґаджетозалежність свідчить і те, що велика кількість опитаних учнів відповіла, що вони часто відкладають виконання домашніх завдань, щоб пограти за комп’ютером або телефоном (55 %).

Також ми з’ясували, що 30 % дітей та підлітків часто втомлюються, занадто довго граючи в телефоні або комп’ютері, 37,5 % – втомлюються часто, однак майже 24 % дітей сказали, що не втомлюються ніколи.

Висновки. У результаті дослідження ми встановили, що великий відсоток учнів не контролює час, який вони витрачають на телефон. Понад 90 % дітей та підлітків використовують ґаджети кожного дня, що було абсолютно очікувано. Найбільше діти та підлітки полюбляють користуватися соціальними мережами, однак дуже мало учнів використовують ґаджети для навчання. Майже половина опитаних учнів грає в комп’ютерні ігри. Ще один негативний висновок ми отримали в результаті анкетування про те, що 63 % батьків ніколи не забороняють дітям грати в комп’ютерні ігри.

Біографії авторів

Н. С. Петрик, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

здобувачка вищої освіти 2 року навчання за спеціальністю «Громадське здоров’я», медичного факультету Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

О. Є. Федорів, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидатка біологічних наук, доцентка кафедри загальної гігієни та екології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Посилання

Bondar, O.M. (2019). Hadzhetomaniia: chy varto perezhyvaty za molode pokolinnia [Gadgetomania: is it worth worrying about the younger generation]. Rivne: RUH [in Ukrainian].

Karpuk, Yu.Ya., & Hoshovska, D.T. (2019). Problema hadzhet-zalezhnosti u suchasnomu sviti [The problem of gadget addiction in the modern world]. Osobystist i suspilstvo: metodolohiia ta praktyka suchasnoi psykholohii – Personality and society: methodology and practice of modern psychology. Proceedings of the VI International science-practice internet conference [in Ukrainian].

Sbitnieva, I.S. (2015). Diahnoz – internet-zalezhnist pidlitka [The diagnosis is Internet addiction of a teenager]. Pedahohichnyi almanakh – Pedagogical almanac, 27, 223-227 [in Ukrainian].

Simovych, O.H. (2015). Psykholohichni osoblyvosti proiavu psykhichnykh staniv u ditei molodshoho shkilnoho viku [Psychological features of the manifestation of mental states in children of younger school age]. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky – Actual problems of sociology, psychology, pedagogy, 2(27), 69-77 [in Ukrainian].

Stalin, P., Abraham, S.B., Kanimozhy, K., Prasad, R.V., Singh, Z., & Purty, A.J. (2016). Mobile phone usage and its health effects among adults in a semi-urban area of Southern India. J. Clin. Diagn. Res., 10(1), LC14. PMid:26894095 PMCid:PMC4740623. DOI 10.7860/JCDR/2 016/16576.7074 9.

Revathi, K.S., Nair, S., & Achuthan, A. (2020). Influence of technological gadgets on health and lifestyle of medico. Natl. J. Physiol. Pharm. Pharmacol., 10(3), 201-205.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-22

Як цитувати

Петрик, Н. С., & Федорів, О. Є. (2023). ВПЛИВ СУЧАСНИХ ҐАДЖЕТІВ НА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (3), 17–22. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2023.3.14218

Номер

Розділ

Здоров'я і суспільство