ЗАСТОСУВАННЯ ПСИХОГРАФІЧНОЇ СЕГМЕНТАЦІЇ ДЛЯ НАЛАГОДЖЕННЯ КОМУНІКАЦІЇ У СФЕРІ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2020.4.11912Ключові слова:
безперервний професійний розвиток, кадрові ресурси, соціальний маркетинг, кластерний аналіз, психографічна сегментаціяАнотація
Мета: надати рекомендації для здійснення прицільної комунікації з ключовими групами споживачів послуг безперервного професійного розвитку на основі попередньої сегментації.
Матеріали і методи. Анкети 1768 респондентів, які представляють всі регіони України, щодо важливості чинників вибору форми безперервного професійного розвитку піддано факторному аналізу, за результатами якого отримано чотири фактори, значення яких використано для проведення кластерного аналізу (метод к-середніх). Оцінку результатів здійснювали на основі даних дескриптивної статистики, статистичну вірогідність різниці показників визначали методи попарного порівняння та дисперсійного аналізу.
Результати. У результаті сегментування, здійсненого на основі аналізу анкет лікарів – споживачів освітніх послуг, виявлено чотири ключові фактори вибору форми безперервного професійного розвитку: професійність, доступність навчального курсу, рівень соціальної активності, формалізм слухача, на основі яких утворено сім кластерів слухачів, що відрізняються за соціодемографічними та психографічними характеристиками.
Висновки. Критичними завданнями є оптимізація освітнього процесу, мінімізація документообігу, часу відриву від роботи фахівців, налагодження роботи з онлайн-медіа, облік, аналіз та комунікація з наявними освітніми послугами.
Посилання
Hulchiy, O.P., & Zakharova, N.M. (2010). Metodolohichni aspekty rozrobky navchalnykh prohram dlia pisliadyplomnoi osvity v okhoroni zdorovia [Methodological aspects of curriculum development for postgraduate education in health care]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho medychnoho universytetu imeni O.O.Bohomoltsia – Scientific Herald of O. Bohomolets National Medical University, 197-201 [in Ukrainian].
Voronenko, Yu., Hulchiy, O., Kharchenko, N., Zakharova, N., & Balashov, K. (2020). Dokazovo pobudovana komunikatsiia: neobkhidna peredumova upravlinnia bezperervnym profesiinym rozvytkom [Evidence-based communication: a necessary prerequisite for continuous professional development management]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian Medical Journal, 4 (138), 1-4 [in Ukrainian].
Voronenko, Yu. V., Hulchiy, O. P., Khomenko, I., Balashov, K., Turianytsia, S., & Iork, E. (2017). Komunikatsiina kompetentsiia yak skladova kompleksnoho navchannia fakhivtsiv hromadskoho zdorovia [Communication competence as a component of complex training of public health specialists]. Ukraina. Zdorovia natsii – Ukraine. The Health of the Nation, 3, (44).
Betsch, C., & Bohm, R. (2016). Cultural diversity calls for culture-sensitive health communication. Medical Decision Making, 795-797.
Grier, S., & Bryant, C. (2005). Social marketing in public health. Annu. Rev. Public Health, (26), 319-339.
Guojun Gan, Chaoqun Ma, & Jianhong Wu. (2007). Data Clustering Theory, Algorithms, and Applications. Philadelphia, Pennsylvania, USA: Society for Industrial and Applied Mathematics.
Balku, E., Tóth, G., Nárai, E., Zsiros, E., Varsányi, P., & Vitrai, J. (2017). Methodology for identification of healthstyles for developing effective behavior change interventions. Journal of Public Health (25), 387-400.
Voronenko, Y., Hulchiy, O., Khomenko, I., Zakharova, N., & Balashov, K. (2020). Methods for communication processes enhancement in the “Provider-Consumer (Learner)” system of educational services. Wiadomości Lekarskie.
Moore, M., & Kearsley, G. (2011). Distance Education: a systems view of online learning.
Navarro, F. (1990). Profiles of attitudes toward healthcare: Psychographic Segmentation.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).