ЗАСТОСУВАННЯ ПСИХОГРАФІЧНОЇ СЕГМЕНТАЦІЇ ДЛЯ НАЛАГОДЖЕННЯ КОМУНІКАЦІЇ У СФЕРІ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • Yu. V. Voronenko Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна
  • O. P. Hulchiy Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна
  • N. M. Zakharova Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна
  • K. V. Balashov Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2020.4.11912

Ключові слова:

безперервний професійний розвиток, кадрові ресурси, соціальний маркетинг, кластерний аналіз, психографічна сегментація

Анотація

Мета: надати рекомендації для здійснення прицільної комунікації з ключовими групами споживачів послуг безперервного професійного розвитку на основі попередньої сегментації.

Матеріали і методи. Анкети 1768 респондентів, які представляють всі регіони України, щодо важливості чинників вибору форми безперервного професійного розвитку піддано факторному аналізу, за результатами якого отримано чотири фактори, значення яких використано для проведення кластерного аналізу (метод к-середніх). Оцінку результатів здійснювали на основі даних дескриптивної статистики, статистичну вірогідність різниці показників визначали методи попарного порівняння та дисперсійного аналізу.

Результати. У результаті сегментування, здійсненого на основі аналізу анкет лікарів – споживачів освітніх послуг, виявлено чотири ключові фактори вибору форми безперервного професійного розвитку: професійність, доступність навчального курсу, рівень соціальної активності, формалізм слухача, на основі яких утворено сім кластерів слухачів, що відрізняються за соціодемографічними та психографічними характеристиками.

Висновки. Критичними завданнями є оптимізація освітнього процесу, мінімізація документообігу, часу відриву від роботи фахівців, налагодження роботи з онлайн-медіа, облік, аналіз та комунікація з наявними освітніми послугами.

Біографії авторів

Yu. V. Voronenko, Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

академік НАМН України, доктор медичних наук, професор, ректор Національної медичної академії післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

O. P. Hulchiy, Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

доктор медичних наук, професор, проректор з міжнародних зв’язків та науково-педагогічної роботи з іноземними громадянами Національної медичної академії післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

N. M. Zakharova, Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

кандидат медичних наук, доцент, начальник відділу магістратури Національної медичної академії післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

K. V. Balashov, Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, м. Київ, Україна

завідувач відділу комунікацій Національної медичної академії післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

Посилання

Hulchiy, O.P., & Zakharova, N.M. (2010). Metodolohichni aspekty rozrobky navchalnykh prohram dlia pisliadyplomnoi osvity v okhoroni zdorovia [Methodological aspects of curriculum development for postgraduate education in health care]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho medychnoho universytetu imeni O.O.Bohomoltsia – Scientific Herald of O. Bohomolets National Medical University, 197-201 [in Ukrainian].

Voronenko, Yu., Hulchiy, O., Kharchenko, N., Zakharova, N., & Balashov, K. (2020). Dokazovo pobudovana komunikatsiia: neobkhidna peredumova upravlinnia bezperervnym profesiinym rozvytkom [Evidence-based communication: a necessary prerequisite for continuous professional development management]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian Medical Journal, 4 (138), 1-4 [in Ukrainian].

Voronenko, Yu. V., Hulchiy, O. P., Khomenko, I., Balashov, K., Turianytsia, S., & Iork, E. (2017). Komunikatsiina kompetentsiia yak skladova kompleksnoho navchannia fakhivtsiv hromadskoho zdorovia [Communication competence as a component of complex training of public health specialists]. Ukraina. Zdorovia natsii – Ukraine. The Health of the Nation, 3, (44).

Betsch, C., & Bohm, R. (2016). Cultural diversity calls for culture-sensitive health communication. Medical Decision Making, 795-797.

Grier, S., & Bryant, C. (2005). Social marketing in public health. Annu. Rev. Public Health, (26), 319-339.

Guojun Gan, Chaoqun Ma, & Jianhong Wu. (2007). Data Clustering Theory, Algorithms, and Applications. Philadelphia, Pennsylvania, USA: Society for Industrial and Applied Mathematics.

Balku, E., Tóth, G., Nárai, E., Zsiros, E., Varsányi, P., & Vitrai, J. (2017). Methodology for identification of healthstyles for developing effective behavior change interventions. Journal of Public Health (25), 387-400.

Voronenko, Y., Hulchiy, O., Khomenko, I., Zakharova, N., & Balashov, K. (2020). Methods for communication processes enhancement in the “Provider-Consumer (Learner)” system of educational services. Wiadomości Lekarskie.

Moore, M., & Kearsley, G. (2011). Distance Education: a systems view of online learning.

Navarro, F. (1990). Profiles of attitudes toward healthcare: Psychographic Segmentation.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-19

Як цитувати

Voronenko, Y. V., Hulchiy, O. P., Zakharova, N. M., & Balashov, K. V. (2021). ЗАСТОСУВАННЯ ПСИХОГРАФІЧНОЇ СЕГМЕНТАЦІЇ ДЛЯ НАЛАГОДЖЕННЯ КОМУНІКАЦІЇ У СФЕРІ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (4), 68–75. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2020.4.11912

Номер

Розділ

Підготовка медичних кадрів