ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ (МАСОК) У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2020.3.11617Ключові слова:
коронавірусна хвороба (COVID-19), маска, заклад вищої освіти, студентАнотація
Мета: проаналізувати ставлення учасників освітнього процесу в закладах медичної освіти щодо носіння масок та обізнаності їх правильного використання та утилізації згідно з рекомендаціями ВООЗ.
Матеріали і методи. Дослідження проведено у восьми вищих медичних навчальних закладах України з використанням теоретичного аналізу та узагальнення даних науково-методичної літератури, дані сучасних досліджень у сфері громадського здоров’я, аналізу анкет анонімного опитування.
Результати. Встановлено, що майже половина респондентів використовує багаторазові маски як засіб профілактики зараження на COVID-19 з економічних міркувань, тоді як 10 % респондентів взагалі не використовують маски тому, що вважають їх шкідливими, чим збільшують криву зростання інфікування в освітньому середовищі.
Висновки. Для запобігання інтенсивного розповсюдження коронавірусної хвороби (COVID-19) у закладах вищої освіти необхідно чітко дотримуватись міжнародних протоколів і рекомендацій ВООЗ, проводити просвітницьку роботу з молоддю із залученням експертів у галузі громадського здоров’я.
Посилання
(2020). Advice on the use of masks in the context of COVID-19 (WHO Reference Number: WHO/2019-nCov/IPC_Masks/2020.4. World Health Organization.
Chu, D.K., Akl, E.A., Duda, S., Solo, K., Yaacoub, S., & Schünemann H.J. (2020). COVID-19 Systematic Urgent Review Group Effort (SURGE) study authors, Physical distancing, face masks, and eye protection to prevent person-to-person transmission of SARS-CoV-2 and COVID-19: A systematic review and meta-analysis. Lancet, 395, 1973-1987. DOI:10.1016/S0140-6736(20)31142-9pmid:32497510.
https://moz.gov.ua/uploads/3/19713-standarti_med_dopomogi_covid_19.pdf
Fischer, Emma P., Fischer, Martin C., Grass, David, Henrion, Isaac, & Westman Eric (2020). Low-cost measurement of facemask efficacy for filtering expelled droplets during speech. Science Advances, eabd3083 DOI: 10.1126/sciadv.abd3083. DOI: https://doi.org/10.1126/sciadv.abd3083
Leung, N.H.L., Chu, D.K.W., Shiu, E.Y.C., Chan, K.-H., McDevitt, J.J., Hau, B.J.P., et al. (2020). Respiratory virus shedding in exhaled breath and efficacy of face masks. Nat. Med. 26, 676-680. DOI:10.1038/s41591-020-0843-2pmid:32371934.
Jennifer Couzin-Frankel, Gretchen Vogel, Meagan Weiland (2020). School openings across globe suggest ways to keep coronavirus at bay, despite outbreaks. Science. DOI: https://doi.org/10.1126/science.abd7107
Ringer, J. (2020). Which type of face mask is most effective against COVID-19? Loma Lind University Health.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).