ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ (МАСОК) У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • N. V. Kostereva ВНКЗ ЛОР «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського», м. Львів, Україна
  • N. Ye. Rudakova ВНКЗ ЛОР «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського», м. Львів, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2020.3.11617

Ключові слова:

коронавірусна хвороба (COVID-19), маска, заклад вищої освіти, студент

Анотація

Мета: проаналізувати ставлення учасників освітнього процесу в закладах медичної освіти щодо носіння масок та обізнаності їх правильного використання та утилізації згідно з рекомендаціями ВООЗ.

Матеріали і методи. Дослідження проведено у восьми вищих медичних навчальних закладах України з використанням теоретичного аналізу та узагальнення даних науково-методичної літератури, дані сучасних досліджень у сфері громадського здоров’я, аналізу анкет анонімного опитування.

Результати. Встановлено, що майже половина респондентів використовує багаторазові маски як засіб профілактики зараження на COVID-19 з економічних міркувань, тоді як 10 % респондентів взагалі не використовують маски тому, що вважають їх шкідливими, чим збільшують криву зростання інфікування в освітньому середовищі.

Висновки. Для запобігання інтенсивного розповсюдження коронавірусної хвороби (COVID-19) у закладах вищої освіти необхідно чітко дотримуватись міжнародних протоколів і рекомендацій ВООЗ, проводити просвітницьку роботу з молоддю із залученням експертів у галузі громадського здоров’я.

Біографії авторів

N. V. Kostereva, ВНКЗ ЛОР «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського», м. Львів, Україна

викладач кафедри внутрішньої медицини та управління охороною здоров’я ВНКЗ ЛОР «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського»

N. Ye. Rudakova, ВНКЗ ЛОР «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського», м. Львів, Україна

магістр фізичної реабілітації, викладач кафедри фізичного та психічного здоров’я ВНКЗ ЛОР «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського»

Посилання

(2020). Advice on the use of masks in the context of COVID-19 (WHO Reference Number: WHO/2019-nCov/IPC_Masks/2020.4. World Health Organization.

Chu, D.K., Akl, E.A., Duda, S., Solo, K., Yaacoub, S., & Schünemann H.J. (2020). COVID-19 Systematic Urgent Review Group Effort (SURGE) study authors, Physical distancing, face masks, and eye protection to prevent person-to-person transmission of SARS-CoV-2 and COVID-19: A systematic review and meta-analysis. Lancet, 395, 1973-1987. DOI:10.1016/S0140-6736(20)31142-9pmid:32497510.

https://moz.gov.ua/uploads/3/19713-standarti_med_dopomogi_covid_19.pdf

https://www.who.int/publications/m/item/key-messages-and-actions-for-covid-19-prevention-and-control-in-schools

Fischer, Emma P., Fischer, Martin C., Grass, David, Henrion, Isaac, & Westman Eric (2020). Low-cost measurement of facemask efficacy for filtering expelled droplets during speech. Science Advances, eabd3083 DOI: 10.1126/sciadv.abd3083.

Leung, N.H.L., Chu, D.K.W., Shiu, E.Y.C., Chan, K.-H., McDevitt, J.J., Hau, B.J.P., et al. (2020). Respiratory virus shedding in exhaled breath and efficacy of face masks. Nat. Med. 26, 676-680. DOI:10.1038/s41591-020-0843-2pmid:32371934.

Jennifer Couzin-Frankel, Gretchen Vogel, Meagan Weiland (2020). School openings across globe suggest ways to keep coronavirus at bay, despite outbreaks. Science.

Ringer, J. (2020). Which type of face mask is most effective against COVID-19? Loma Lind University Health.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-22

Як цитувати

Kostereva, N. V., & Rudakova, N. Y. (2020). ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ (МАСОК) У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (3), 24–27. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2020.3.11617

Номер

Розділ

Здоров'я і суспільство