ЧИННИКИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ЯКІСТЬ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ-МЕДСЕСТЕР

Автор(и)

  • М. І. Марущак Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ україни
  • Н. В. Дужич Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ україни
  • О. М. Довгалець КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради
  • І. О. Туровська КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради
  • О. П. Мялюк КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2024.1.14667

Ключові слова:

якість життя, студенти-медсестри, здоров’я, стрес, втома, академічна успішність

Анотація

Вступ. Отримання медичної освіти є складним і багатогранним процесом, який загрожує фізичному та психологічному здоров’ю студентів. Студенти-медсестри мають більше проблем у своїй академічній мотивації через різні внутрішні й зовнішні фактори, включаючи особисті, сімейні, соціальні, освітні та професійні проблеми. Ці умови можуть вплинути на фізичне, психологічне і соціальне здоров’я студентів-медсестер та якість їх життя.

Мета роботи – з’ясувати можливі чинники, що впливають на якість життя студентів-медсестер, для вдосконалення освітнього процесу і покращення професійних якостей медсестри в майбутньому.

Основна частина. Наші пошуки ґрунтувалися на дослідженні сучасних наукових джерел інформації із зазначеної тематики. Студенти-медсестри стикаються з багатьма проблемами і стресовими чинниками через своє академічне життя, високі академічні та неакадемічні вимоги. Навчання медсестер включає як теоретичне, так і практичне навантаження. На практичних заняттях у лікарнях і університетських клініках студенти-медсестри працюють з пацієнтами та їх родинами, що може спричинити виснаження, вигорання і стрес. Студенти-медсестри все ще розвивають свої навички, щоб задовольнити професійні потреби своїх ролей. Тому їм може бути важко впоратися з високими професійними вимогами, що може призвести до розвитку синдрому вигорання і стресу. Аспекти, пов’язані зі способом життя cтудентів-медсестер, такі, як довгі аудиторні години та години практики, стосунки між викладачами і студентами, відсутність місць для відпочинку, час, не достатній для сну/відпочинку, погане харчування, відсутність регулярних фізичних вправ, постійне занепокоєння/стрес щодо продуктивності навчання, серед іншого, в університетському середовищі можуть не сприяти або навіть перешкоджати хорошій якості життя. Таким чином, включення будь-якого студента в «понаднормовий» університетський розпорядок може викликати страждання, невпевненість, страх і тривогу, а відтак знизити якість життя.

Висновки. Студенти-медсестри повинні підтримувати здоровий спосіб життя та емоційний баланс, заохочуючи інших до досягнення щасливішого життя, адже фізичне і психічне здоров’я є основними чинниками високої якості життя.

Посилання

Tempski, P., Bellodi, P.L., Paro, H.B., Enns, S.C., Martins, M.A., & Schraiber, L.B. (2012). What do medical students think about their quality of life? A qualitative study. BMC medical education, 12, 106. DOI: 10.1186/1472-6920-12-106.

Lins, L., Carvalho, F.M., Menezes, M.S., Porto-Silva, L., & Damasceno, H. (2015). Health-related quality of life of students from a private medical school in Brazil. International journal of medical education, 6, 149-154. DOI: 10.5116/ijme.563a.5dec.

Pagnin, D., & de Queiroz, V. (2015). Influence of burnout and sleep difficulties on the quality of life among medical students. SpringerPlus, 4, 676. DOI: 10.1186/s40064-015-1477-6.

Arbabisarjou, A., Zare, S., Shahrakipour, M., & Ghoreishinia, G. (2016). The relationship between academic achievement motivation and academic performance among medical students. Int. J. Pharm. Technol., 8, 12272-12280.

Ghorbani, Nia R., & Izadi, F. (2017). The relationship of academic achievement motivation with emotional intelligence and quality of life of university students. Health Based Res., 3, 297-307.

Aboshaiqah, A.E., & Cruz, J.P. (2019). Quality of Life and Its Predictors Among Nursing Students in Saudi Arabia. Journal of holistic nursing : official journal of the American Holistic Nurses’ Association, 37(2), 200-208. DOI: 10.1177/0898010118784147.

Salvi, C.P.P., Mendes, S.S., & Martino, M.M.F. (2020). Profile of nursing students: quality of life, sleep and eating habits. Revista brasileira de enfermagem, 73(1), e20190365. DOI: 10.1590/0034-7167-2019-0365.

Vahedi, S. (2010). World Health Organization Quality-of-Life Scale (WHOQOL-BREF): Analyses of Their Item Response Theory Properties Based on the Graded Responses Model. Iranian journal of psychiatry, 5(4), 140-153.

Pinheiro, J.M.G., Macedo, A.B.T., Antoniolli, L., Dornelles, T.M., Tavares, J.P., & Souza, S.B.C. (2020). Quality of life, depressive and minor psychiatrics symptoms in nursing students. Revista brasileira de enfermagem, 73(1), e20190134. DOI: 10.1590/0034-7167-2019-0134.

Kim, K.A. (2019). Relationship between job satisfaction, and turnover intention and quality of life in small and medium hospital’s nurses. J. Korea Acad. Ind. Coop. Soc, 20, 678-688.

Geoffrion, S., Lamothe, J., Morizot, J., & Giguère, C.É. (2019). Construct Validity of the Professional Quality of Life (ProQoL) Scale in a Sample of Child Protection Workers. Journal of traumatic stress, 32(4), 566-576. DOI: 10.1002/jts.22410.

Cruz, F.R.S., Gomes, A.C.M.S., Rodrigues, Neto G., Silva, N.A.V., Nogueira, W.B.A.G., & Andrade, S.S.C. (2020). Quality of life among nursing students at a higher education institution. Rev. enferm. UERJ, Rio de Janeiro, 28, e51148.

Zhang, Y.Y., Zhang, C., Han, X.R., Li, W., & Wang, Y.L. (2018). Determinants of compassion satisfaction, compassion fatigue and burn out in nursing: A correlative meta-analysis. Medicine, 97(26), e11086. DOI: 10.1097/MD.0000000000011086.

Carneiro, A.L.M., Rodrigues, S.B., Gherardi-Donato, E.C.S., Guimarães, E.A.A., & Oliveira, V.C. (2014). Padrão do uso de álcool entre estudantes universitários da área de saúde. R. Enferm. Cent. O Min, 4(1), 940-950.

Faten, Kandil, Naglaa, El Seesy, & Maram, Banakhar. (2021). Factors affecting students’ preference for nursing education and their intent to leave: A cross-sectional study. The Open Nursing Journal, 15, 1-8. DOI: 10.2174/1874434602115010001.

Chachula, K.M. (2021). Professional Quality of Life Factors and Relationships in Nursing and Psychiatric Nursing Students: An Exploratory Study. SAGE open nursing, 7, 2377960821994394. DOI: 10.1177/2377960821994394.

Lee, H.J., Lee, M., & Jang, S.J. (2021). Compassion Satisfaction, Secondary Traumatic Stress, and Burnout among Nurses Working in Trauma Centers: A Cross-Sectional Study. International journal of environmental research and public health, 18(14), 7228. DOI: 10.3390/ijerph18147228.

Sousa, T.F., Fonseca, S.A., Mororó José, H.P., & Nanas, M.V. (2013). Validade e reprodutibilidade do questionário Indicadores de Saúde e Qualidade de Vida de Acadêmicos (Isaq-A). Arq. Ciênc Esporte, 1(1), 21-30.

Arronqui, G.V., Lacava, R.M., & Magalhães, S.M.F. (2011). Percepção de graduandos de enfermagem sobre sua qualidade de vida. Acta Paul. Enferm, 4(6), 762-765.

Amaducci, C.M., Mota, D.D.F.C., & Pimenta, C.A.M. (2010). Fadiga entre estudantes de graduação em enfermagem. Rev. Esc. Enferm. USP, 44(4), 1052-1058. Retrieved from: http://www.scielo.br/pdf/reeusp/ v44n4/28.pdf.

Correa, A.K. (2011). Profile of students entering the nursing diploma program: University of São Paulo at Ribeirão Preto College of Nursing. Rev. Esc. Enferm. USP, 45(4), 933-938. Retrieved from: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0080- 62342011000400020&lng=en.

Mantilla-Toloza, S.C., Gómez-Conesa, A., & Hidalgo-Montesinos, M.D. (2011). Actividad física, tabaquismo y consumo de alcohol, en un grupo de estudiantes universitarios [Physical activity and tobacco and alcohol use in a group of university students]. Revista de salud publica (Bogota, Colombia), 13(5), 748-758. DOI: 10.1590/s0124-00642011000500003.

Jürgensen, I.N., Koch, P., Nock, A.M., & Petersen-Ewert, C. (2023). Health of (dual) health professional students in German-speaking countries: a scoping review. Frontiers in public health, 11, 1243324. DOI: 10.3389/fpubh.2023.1243324.

Christianson, K.L. (2020). Emotional Intelligence and Critical Thinking in Nursing Students: Integrative Review of Literature. Nurse educator, 45(6), E62-E65. DOI: 10.1097/NNE.0000000000000801.

Yildirim-Hamurcu, S., & Terzioglu, F. (2022). Nursing students’ perceived stress: Interaction with emotional intelligence and self-leadership. Perspectives in psychiatric care, 58(4), 1381-1387. DOI: 10.1111/ppc.12940.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-28

Як цитувати

Марущак, М. І., Дужич, Н. В., Довгалець, О. М., Туровська, І. О., & Мялюк, О. П. (2024). ЧИННИКИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ЯКІСТЬ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ-МЕДСЕСТЕР. Медсестринство, (1), 127–131. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2024.1.14667

Номер

Розділ

Статті