ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ТА САМОРЕАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ СЕРЕДНЬОЮ МЕДИЧНОЮ ОСВІТОЮ

Автор(и)

  • В. С. Петрова Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.3-4.14562

Ключові слова:

професійне зростання, самореалізація, фахівці сестринської справи, медичні коледжі, медичні організації

Анотація

Вступ. На сьогодні спостерігають тривожну тенденцію щодо скорочення загальної чисельності середнього медичного персоналу в системі медичного обслуговування населення. Співвідношення фахівців лікар – медсестра не відповідає потребам системи охорони здоров’я. Зменшення числа фахівців сестринської справи спричинює збільшення навантаження і, в кінцевому результаті, призводить до зниження якості роботи.

Мета роботи – виявити проблеми професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в медичному коледжі та обґрунтувати напрями їх розв’язання.

Основна частина. Для досягнення поставленої мети і виконання завдань дослідження використано комплекс соціально-гігієнічних методів: контент-аналіз нормативних документів, статистичний метод, соціологічний метод проведено анкетування студентів 2–4 курсів, які навчаються на базі Миколаївського базового медичного фахового коледжу Миколаївської обласної ради (всього 42 респонденти).

Висновки. На основі систематизації інформації, отриманої в межах дослідження, визначено основ­ні напрями, що сприяють професійному зростанню та самореалізації майбутніх фахівців сестринської справи. Важливим напрямом діяльності медичної організації є створення умов професійного зростання та самореалізації випускників. З метою забезпечення умов професійного зростання та самореалізації фахівців із середньою медичною освітою керівникам медичних організацій необхідно реалізувати низку заходів. До таких заходів належать: створення сприятливих умов праці, сучасне матеріально-технічне оснащення робочого місця, надання соціальних гарантій, сприяння формуванню позитивного психологічного клімату в колективі, застосування різних форм мотивації трудової діяльності. Встановлено, що основними напрямами, які сприяють професійному зростанню та самореалізації майбутніх фахівців сестринської справи, є вдосконалення діяльності освітніх організацій (медичних коледжів) у сфері професійної орієнтації, формування теоретичних знань і практичних навичок, сприяння праце­влаштуванню та його моніторингу, активізація роботи медичних організацій щодо створення умов професійного зростання та самореалізації середнього медичного персоналу і спільна діяльність з розвит­ку особистісних та професійних якостей, адаптації молодих фахівців і сприяння процесу становлення середнього медичного працівника. Зібрані та систематизовані думки респондентів, опитаних у межах дослідження, є цінним матеріалом для формулювання рекомендацій щодо впровадження ідеї професійного зростання та самореалізації майбутніх фахівців сестринської справи в медичних коледжах і медичних організаціях.

Посилання

Demianchuk, M.R. (2021). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh molodshykh spetsialistiv sestrynskoi spravy u koledzhakh [Тheory and practice of professional training of future junior nursing specialists in colleges]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Kovtun, O.M. (2020). Pedahohichni umovy formuvannia svitohliadnoi kultury maibutnikh medychnykh sester [Pedagogical conditions for the formation of worldview culture of future nurses]. Colloquium-journal, 33(85), 50-55 [in Ukrainian].

Ingrassia, A. (2013). Reflexivity in the medical encounter: contributions from post-modern systemic practice. Journal of Family Therapy, 35(2), 139-158.

Cheek, D.J., Bashore, L., & Brazeau, D.A. (2015). Pharmacogenomics and implications for nursing practice. Journal of Nursing Scholarship, 6(47), 496-504.

Negin, M.A. (2014). Occupational hazards in nursing. Nursing and midwifery studies, 3(3), 185-192.

Notzer, N., Ribac, J., & Abramovitz, R. (2013). The impact of bachelor degree completion programs on career development of nurses in Israel. International Journal of Nursing Studies, 41, 713-719.

Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2013). Formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibutnikh fakhivtsiv u protsesi humanitarnoi pidhotovky v medychnykh koledzhakh [Formation of professional and ethical culture of future specialists in the process of humanitarian training in medical colleges]. Lviv: «Krai», 296 [in Ukrainian].

Daniuk, M.I. (2016). Formuvannia profesiino znachushchykh yakostei maibutnikh molodshykh spetsialistiv sestrynskoi spravy v protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professionally significant qualities of future junior nursing specialists in the process of professional training]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].

Kovalenko, O.O. (2013). Znachennia samostiinosti yak osobystisno-profesiinoi yakosti molodshoho medychnoho personalu v umovakh reformuvannia medychnoi haluzi v Ukraini [The value of independence as a personal and professional quality of junior medical personnel in the conditions of reforming the medical industry in Ukraine]. Pedahohika ta psykholohiia – Pedagogy and psychology, 43, 73-82 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29

Як цитувати

Петрова, В. С. (2024). ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ТА САМОРЕАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ СЕРЕДНЬОЮ МЕДИЧНОЮ ОСВІТОЮ. Медсестринство, (3-4), 186–191. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.3-4.14562

Номер

Розділ

Статті