METHODS OF DIAGNOSING KYPHOSIS IN CHILDREN AND ADOLESCENTS

Authors

  • L. V. Novakova I. Horbachevsky Ternopil National Medical University
  • I. O. Nishtun I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.2.14331

Keywords:

kyphosis, methods diagnostics, children, adolescents

Abstract

This article describes available methods of diagnosing kyphosis of the thoracic spine in children and adolescents. Diagnosis of kyphosis (hunched spine) in children and adolescents remains an urgent problem in medicine.

Мета роботи – теоретично обґрунтувати методи діагностики кіфотичного викривлення хребта в дітей та підлітків.

Основна частина. Основними видами кіфозу в дітей та підлітків є постуральний кіфоз, що виникає через погане стійке постійне положення тіла, наприклад через погану осанку або неправильне сидіння за столом, структурний кіфоз, який викликають уроджені вади хребта, такі, як спондилолістез (повзан­ня хребців) і уроджений кіфоз. Ранній початок кіфозу зазвичай пов’язаний з нейром’язовими аномаліями чи м’язовими хворобами, зокрема м’язовою дистрофією. Кіфоз – це посилення вигину хребтового стовпа з утворенням С-подібної лінії, зверненої опуклістю назад. Найчастіше патологічний кіфоз формується в грудному відділі хребта дітей віком від 6–10 до 10–12 років. Діагностика кіфозу в дітей та підлітків включає ряд клінічних і образних методів, щоб встановити наявність та оцінити тяжкість даної вади хребта. Кіфоз – це відхилення хребта, при якому спина має зігнуту форму в напрямку живота. Для його оцінки використовують один із найпоширеніших опитувальників – SRS-22 (Scoliosis Research Society-22). Він складається з 22 запитань, які охоплюють такі аспекти, як біль, функціональні обмеження, зовнішній вигляд, самооцінка та загальна якість життя. Основні методи діагностики кіфозу в дітей та підлітків включають медичний огляд і збір анамнезу, фізичний огляд, рентгенографію, комп’ютерну та магнітно-резонансну томографію, вимірювання кута кіфозу, електроміографію, опитувальники й анкети.

Висновки. Діагностика кіфозу в дітей та підлітків вимагає комплексного підходу і включає в себе різні методи. Основні методи діагностики кіфозу в дітей та підлітків включають медичний огляд і збір анамнезу, фізичний огляд, рентгенографію, комп’ютерну та магнітно-резонансну томографію, вимірювання кута кіфозу, електроміографію, опитувальники й анкети.

Author Biography

L. V. Novakova, I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

Associate Professor, I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

References

Fedoniuk, Ya.I., Volkov, K.O., & Voloshyn, V.D. (2018). Anatomiia ta fiziolohiia z patolohiieiu [Anatomy and physiology with pathology]. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Berd, M., Khill, K.D., & Boll, M. (2011). Dovhostrokovi perevahy bahatokomponentnoho vtruchannia dlia rivnovahy ta mobilnosti u zdorovykh litnikh liudei [Long-term benefits of a multicomponent intervention for balance and mobility in healthy older adults]. Arkhiv herontolohii ta heriatrii – Archive of gerontology and geriatrics, 52(2), 211-216 [in Ukrainian].

Bismak, O.V., & Melnik, N.H. (2010). Osnovy fizychnoi reabilitatsii [Basics of physical rehabilitation]. Kharkiv: Vyd-vo Brovin O.V. [in Ukrainian].

Vakulenko, L.O., Barladyn, O.R., & Vakulenko, D.V. (2018). Fizychna terapiia. Erhoterapiia [Physical therapy. Ergotherapy]. Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka [in Ukrainian].

Vakulenko, L.O. (2006). Likuvalnyi masazh [Therapeutic massage]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Volovyk, N. (2010). Osnovy ozdorovchoho fitnesu [Basics of health fitness]. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Haieva, S.O., Haievyi, V.Yu., & Servetnyk, A.V. (2017). Neobkhidnist rozvytku hnuchkosti studentiv spetsialnoi medychnoi hrupy na zaniattiakh z fizychnoho vykhovannia u vyshchomu navchalnomu zakladi [The need to develop the flexibility of students of a special medical group in physical education classes at a higher educational institution]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho 193 pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 15, Naukovopedahohichni problemy fizychnoi kultury : zb. nauk. pr. – Science magazine National 193 Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series No. 15, Scientific and pedagogical problems of physical culture: coll. of science works. Kyiv [in Ukrainian].

Drachuk, S.P., Bohuslavska, V.Yu., & Sokolvak. O.H. (2019). Biomekhanika liudyny [Human biomechanics]. Tlumachnyi slovnyk-dovidnyk – Interpretive dictionary-reference. Vinnytsia: TOV «Tvory» [in Ukrainian].

Published

2023-11-02

How to Cite

Novakova, L. V., & Nishtun, I. O. (2023). METHODS OF DIAGNOSING KYPHOSIS IN CHILDREN AND ADOLESCENTS. Nursing, (2), 66–69. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.2.14331

Issue

Section

Articles