РОЛЬ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ У СТУДЕНТІВ 5 КУРСУ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

Автор(и)

  • О. V. Kuryata ДЗ "Дніпропетровська медична академія МОЗ України"
  • К. G. Karapetyan ДЗ "Дніпропетровська медична академія МОЗ України"
  • O. S. Mytrokhina ДЗ "Дніпропетровська медична академія МОЗ України"

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7331

Ключові слова:

комп’ютерні технології, високотехнологічні методи.

Анотація

Мета дослідження – оцінити за допомогою анкетування студентів 5 курсу медичних факультетів відношення майбутніх фахівців до комп’ютерних та інтернет-технологій у навчальному процесі при підготовці до практичних занять.

Матеріали та методи дослідження. Проведено анкетування серед 111 студентів медичних факультетів, серед них 80 (72,1 %) навчаються на бюджеті, 31 (27,9 %) – за контрактною основою.

Результати й обговорення. Для навчання комп’ютерною технікою щоденно користуються 67,5 % студентів бюджетної форми навчання та 80,6 % – контрактної форми. У більшості випадків студенти працюють на комп’ютері з базами тестів «Крок-2» та методичними рекомендаціями кафедри: 95 % та 96,3 % студентів на бюджеті і 90,3 % та 96,8 % – на контрактному навчанні. Як бюджетні студенти (90%), так і контрактні (80,6%) використовують комп’ютерну техніку для роботи з протоколами надання медичної допомоги, а саме наказами МОЗ України. Викладання клінічних дисциплін передбачає ознайомлення студентів з сучасними технологіями, які стосуються як діагностики, так і лікування хворих. 86 % студентів вважають обов’язковою необхідністю ознайомлення з сучасними високотехнологічними методами дослідження, при цьому більшість з них (53,8 %) висловлювала думку про ознайомлення саме на практичних заняттях під час навчання.

Висновок. Використання у навчальному процесі комп’ютерного забезпечення допомагає майбутнім лікарям загальної практики у засвоєнні знань і формуванні вмінь, розвиває навчальну і практичну діяльність.

Біографії авторів

О. V. Kuryata, ДЗ "Дніпропетровська медична академія МОЗ України"

д. мед. н., професор, завідувач кафедри внутрішної медицини 2

К. G. Karapetyan, ДЗ "Дніпропетровська медична академія МОЗ України"

к. мед. н., доцент кафедри внутрішної медицини 2

O. S. Mytrokhina, ДЗ "Дніпропетровська медична академія МОЗ України"

к. мед. н., асистент кафедри внутрішної медицини 2

Посилання

Vorobeichikova O. V. (2014). Primenenie kompiuternyh tekhnologii v obuchenii studentov vrachebnykh spetsialnostei [Application of computer technologies in teaching of medical students]. Biulleten sibirskoi meditsiny – Bulletin of the Siberian Medicine, 13(4), 27-31 [in Russian].

Garanicheva S.L. (2004). Teoriia i praktika podgotovki studentov meditsinskikh vuzov k primeneniiu informatsionnyh tekhnologii [Application of computer technologies in teaching of medical students]. Vitebsk: VGMU [in Russian].

Kaydalova, L.G. (2014). Sovremennye pedagogicheskie tekhnologii kak sredstvo podgotovki kompetentnykh spetsialistov [Modern educational technologies as means of training of competent professionals]. Nauchnyi rezultat – Scientific Results, 2, 24-27 [in Russian].

Kuryata, O.V., Karapetyan, K.G., Filippova, O.Yu. & Bardachenko, N.I. (2014). Analiz dosvidu vykorystannia protokoliv nadannia medychnoi dopomohy u navchalnomu protsesi pry vykladanni vnutrishnoi medytsyny u studentiv 5 kursu medychnoho fakultetu [Analysis of the experience of using medical care protocols in the learning process of internal medicine for the 5th year students in medical faculty]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 100-104 [in Ukrainian].

Sait meditsinskogo internet-soobshchestva «Medekspert» [Site of medical Internet community «MedExpert»]. medexpert.org.ua/modules/myarticles/article_storyid_ 452.html. Retrieved from http://medexpert.org.ua/modules/myarticles/article_ storyid_452.html [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-11

Як цитувати

Kuryata О. V., Karapetyan К. G., & Mytrokhina, O. S. (2017). РОЛЬ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ У СТУДЕНТІВ 5 КУРСУ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7331

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи