ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ З НАДАННЯ ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ

V. І. Pertsov, O. A. Lyovkin, Ya. V. Telushko

Анотація


Мета роботи – показати нові ефективні методи навчання студентів, які впроваджені на кафедрі медицини катастроф, військової медицини, анестезіології та інтенсивної терапії Запорізького державного медичного університету.

Матеріали та методи. Головні ознаки симуляційного навчання: можливість використання манекенів або статистів для повноти та реалістичності моделювання об’єкта в певній ситуації; відпрацювання конкретних практичних навичок з використанням сучасної апаратури без завдання шкоди здоров’ю людини; відпрацювання командної роботи в імітованій конкретній ситуації.

Результати й обговорення. Результатом впровадження стали доведені до автоматизму алгоритми проведення серцево-легеневої реанімації; надання допомоги при політравмі,  нефатальному втопленні; питання первинного медичного сортування.

Висновки. 1. Форми симуляційного навчання (командні заняття, майстер-класи, семінари-тренінги, змагання) є високоефективною системою практичної підготовки студентів медичних вузів. 2. Командні заняття є пріоритетною формою відпрацювання алгоритму серцево-легеневої реанімації, надання екстреної медичної допомоги при травмі. 3. Майстер-класи слід використовувати як елемент практичної підготовки під час проведення науково-практичних конференцій. 4. Семінари-тренінги є оптимальною формою навчання у роботі з немедичною аудиторією (військовослужбовцями, волонтерами, школярами). 5. Змагання допомагають студентам вдосконалити практичні навички, оволодіти навичками первинного медичного сортування тощо.


Ключові слова


симуляційне навчання.

Повний текст:

ТУТ

Посилання


Lyovkin, O.A., Serikov, K.V., Konakov, S.Yu. & Malashenko, K.K. (2014). Analiz navchannia bryhad ekstrenoi (shvydkoi) medychnoi dopomohy provedenniu sertsevo-lehenevoi reanimatsii z vykorystanniam symuliatsiinykh tekhnolohii [Analysis training for emergency medical services crews of cardio-pulmonary resuscitation using simulation technology]. Ekstrena medytsyna: vid nauky do praktyky – Emergency Мedicine: from research to practice, 56, 4450 [in Ukrainian].

Yekhalov, V.V., Sliva, V.I., Stanin, D.M., Lyashchenko & O.V., Kligunenko, Ye. N. (2011). P. rintsipy podgotovki vrachey-internov raznykh spetsialnostey po tsiklu “Neotlozhnye sostoyaniya” [Basis of training of interns of different specialty on a training cycle “Emergency conditions”]. Meditsina neotlozhnykh sostoyaniy – Emergency Medicine, 4, 124–129 [in Russian].

Lyovkin, O.A., Holdovskyi, B. M., Serikov, K. V. (2014). Symuliatsiini formy navchannia bryhad E(Sh)MD [Simulation training of emergency medical services crews]. Meditsina neotlozhnykh sostoyaniy – Emergency Medicine, 62, 121–124 [in Ukrainian].

Markov, Yu. I. & Orel, V. V. (2014). Symuliatsiini tekhnolohii vidpratsiuvannia praktychnykh navykiv sertsevo-lehenevoi reanimatsii v medytsyni nevidkladnykh staniv [Simulation technology of cardio-pulmonary resuscitation training in emergency care medicine]. Meditsina neotlozhnykh sostoyaniy – Emergency Medicine, 7, 62, 157–158 [in Ukrainian].




DOI: http://dx.doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7175

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.