КОГНІТИВНИЙ ДИСОНАНС ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • T. I. Horpinich

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.v0i1.4165

Анотація

У статті здійснено огляд останніх наукових досліджень явища когнітивного дисонансу, подано його визначення, проаналізовано роль в успішності навчальної діяльності. Когнітивний дисонанс розглянуто крізь призму педагогічного знання як стан психічного дискомфорту, який виникає у випадку неузгодженості знань, емоцій, думок у процесі пізнавальної діяльності. Окреслено перспективні напрямки у дослідженні даної проблеми.

Посилання

Festinger L. Theory of Cognitive Dissonance / L. Festinger. – Stanford: Stanford University Press, 1957. – 291 p.

Heider F. The psychology of interpersonal relations / F. Heider. – New York: Wiley, 1958. – 322 p.

Wertheimer M. Experimentelle Studien über das Sehen von Bewegung / M. Wertheimer // Zeitschrift für Psychologie. –1912. – Band 61. – S. 161–265.

Köhler W. Die physischen Gestalten in Ruhe und im stationären Zustand : eine naturphilosophische Untersuchung / W. Köhler. Berlin: Braunschweig : Friedr. Vieweg und Sohn,1920. – 263 s.

Lewin K. Defining the ‘Field at a Given Timeʺ / K. Lewin // Psychological Review. –1943. – Vol. 50 (3). – P. 292–310.

Heider F. Attitudes and Cognitive Organizations / F. Heider // Journal of Psychology. – 1946. – Vol. 21. – P. 107–112.

Zanjonc R. B. The Selected Works / R. B. Zajonc. – New York: Wiley, 2003. – 432 p.

Aronson É. Teoryya dyssonansa: prohress y problemy / É. Aronson // Sovremennaya zarubezhnaya sotsyalʹnaya psykholohyya. – M. : Yzdatelʹstvo MHU, 1984. – S. 111–126.

Kononova M. M. Kohnityvnyy dysonans yak determinanta dezadaptatsiyi subʺyekta / M. M. Kononova // Aktualʹni problemy psykholohiyi: [zb. nauk. pratsʹ Instytutu psykholohiyi im. H. S. Kostyuka APN Ukrayiny].– K. : Lohos, 2009. – T. KHI, x. 2. – S. 204–213.

Reykhet V. P. Sposoby snyzhenyya kohnytyvnoho dyssonansa pry obuchenyy nauchnoy pysʹmennoy rechy na anhlyyskom yazyke studentov yskusstvovedcheskykh spetsialʹnostey / V. P. Reykhet // Sankt-Peterburh: Yzvestyya Rossyyskoho hosudarstvennoho pedahohycheskoho unyversyteta ymeny A. Y. Hertsena. – 2008. – № 88. – S. 104–110.

Béndler R. Semeynaya terapyya y NLP / R. Béndler, Dzh. Hrynder, V. Satyr. – M. : Ynstytut obshchehumanytarnykh yssledovanyy, 1999. – 160 s.

Berezyn F. B. Psykhycheskaya y psykhofyzyolohycheskaya adaptatsyya cheloveka / F. B. Berezyn. – L. : Nauka, 1988. – S. 13–21.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-01

Як цитувати

Horpinich, T. I. (2015). КОГНІТИВНИЙ ДИСОНАНС ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.v0i1.4165

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти